Avatar billede -jesper- Nybegynder
22. april 2004 - 10:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hent IP adresse via VBScript på hjemmeside (Intranet)

Hejsa..

Er der nogen, der kan hjælpe mig lidt på vej mht. at få vist en besøgendes IP-adresse på en hjemmeside vha. et VBScript?

Jeg er ret ny til det her, men har fået følgende til at virke:

<Script Language="VBScript">
Dim objNet
Set objNet = CreateObject("WScript.NetWork")
document.write("User Name is    "+objNet.UserName+"<br>")
document.write("Computer Name is "+objNet.ComputerName+"<br>")
document.write("Domain Name is  "+objNet.UserDomain+"<br>")
Set objNet = Nothing
'Destroy the Object to free the Memory
</Script>

Jeg har så prøvet at lede nært og fjernt på Nettet for at finde et eksempel der kan vise IP-adressen. Men det er vist sværere end som så. Wscript.Network kan vist ikke gøre det alene.

Men jeg fandt det her script som virker godt, hvis det gemmes og køres lokalt som en vbs-fil (kommando: "cscript getnics.vbs").

Kan man på en eller anden måde få den til at virke på en hjemmeside lidt ligesom ovenstående? Jeg skal dog kun bruge IP-adressen :) Jeg har gjort en del forsøg selv, men kan ikke få det til at virke. Håber det kan lade sig gøre..
Avatar billede -jesper- Nybegynder
22. april 2004 - 10:57 #1
Hov, et link ville nok hjælpe lidt på det:

http://pubs.logicalexpressions.com/Pub0009/LPMArticle.asp?ID=45

:)
Avatar billede killerclown Nybegynder
22. april 2004 - 11:05 #2
Hej Jesper !
Hvis du bare vil hente og vise den besøggendes IP-adresse, kan du bruge følgende :

<%
ipadresse = request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
response.write ipadresse
%>

/KillerClown
Avatar billede -jesper- Nybegynder
22. april 2004 - 11:07 #3
Problemet er blot at jeg hverken kan køre SSI, ASP eller PHP på den side hvor det skal ligge, men ellers ja :)...
Avatar billede soda Nybegynder
22. april 2004 - 12:21 #4
På hvilken server ligger Jeres Internet ?

Hvad gør, at du ikke kan bruge ASP eler PHP ?
Avatar billede -jesper- Nybegynder
22. april 2004 - 12:37 #5
Det er et større Intranet-system hvor vi kun kan køre html/javascript/vbscript
Avatar billede killerclown Nybegynder
22. april 2004 - 13:00 #6
Hvad afvikler den vbscripts med ?
Af filtype og sådan ?
Avatar billede -jesper- Nybegynder
27. maj 2004 - 13:37 #7
Den kører blot vbscripts som en del af HTML-koden, hvis det er det du mener (?) Jeg ved ikke så meget om vbscripts. Jeg har ikke selv fundet ud af hvordan man kan hente IP'en adressen fra en besøgende, så indtil videre benytter jeg et tjek på den URL der er indtastet - f.eks. om det er http://intranet/osv. Det løste problemet, men synes stadig det kunne være spændende hvis det en dag lykkes med IP-adresssen :) Tak for hjælpen, gutter!