Avatar billede miccar Nybegynder
22. april 2004 - 02:03 Der er 4 kommentarer

DVD Brænder Lite-On (LDW-411S)

Hej Eksperter !
Jeg har en Compaq fabriksinstalleret med DVD-CD Rom i øverste drev,og CD brænder i andet drev. Begge drev er udskiftet til henholdsvis LG GDR 8162B som DVD-CD Rom og Plextor PX-W 8162B som CD brænder.
Nu har jeg tænkt at udskifte DVD-CD Rom drevet med Lite-On LDW-411S DVD brænder.
Mit spørgsmål lyder, er det noget Windows selv finder ud af, eller er der noget jeg skal ind og omkonfigurere.  Skal jeg instalere medfølgende software inden jeg tilslutter drev eller hvad. NB Jeg kører XP Professional.
Jeg håber på nogle brugbare svar/anvisninger.
Avatar billede nca001 Nybegynder
22. april 2004 - 03:39 #1
nej jeg har selv en Lite-On LDW-411S DVD brænder i min pc den instalerede win xp selv, der følger nogle cder med i pakken når du køber den men det er ikke lige frem de bedste programmer, jeg bruger selv anydvd og clonedvd2 som du kan finde ved at søge på google.dk, der er 30 dages prøve tid på begge progs, det hele er på dansk så det er til at finde ud af, og det kan købes for billige penge online..
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2004 - 07:53 #2
Windows finder selv nye cdrommer og indstallerer dem, det eneste der kan være et problem, er brænderprogram, men der følger der normalt et nyt med, hvis du ikke køber bulk ver.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2004 - 13:01 #3
Hvorfor bruger du ikke bare din DVD brænder til CD?????
Avatar billede miccar Nybegynder
26. april 2004 - 19:10 #4
Hej nca001 !

Undskyld at jeg først svarer nu, men jeg har haft bøvl med PCen. Jeg installerede medfølgende software (Sonic MyDVD Installer Disc Version 4.0. Jeg prøvede den på en familievideo jeg havde liggende i .avi. Den var på 3 Timer og 42 Min.Så jeg var godt klar over,at den var for stor til en DVD. Da der var gået 33timer havde den nået 69% og stoppede pga af pladsmangel. Du nævner anydvd som jeg prøvede at downloade, men det eneste der sker er at den går ind i SlySoft.com. Så den har jeg ikke fået til at virke. Jeg efterlyser et brænderprogram,der hurtigt konverterer til DVD. Er der andre der har forslag til et hurtigt og effektivt DVD brænderprogram, er de velkomne på banen.