Avatar billede giza Nybegynder
21. april 2004 - 18:24 Der er 7 kommentarer

Terminal fejl når en bruger logger på

Hej
Jeg har en Server 2003 men får denne fejl når nogle af brugerne logger på.

the remote session was disconnected because there are no terminal server license servers availabile to provide a license. please contatct the server admin

Jeg har set på deres maskiner (regedit for se om der var en License000)

Er der nogle der har en ide......

Giza
Avatar billede masteryeti Nybegynder
21. april 2004 - 19:42 #1
Du skal installere en licens server, og købe licenser fpor hver bruger eller device der skal kunne lave en session.
De indbyggede klient licenser i W2K pro og WinXP installationer kan ikke bruges op imod en 2003 license server.
Avatar billede ganz Nybegynder
22. april 2004 - 21:30 #2
Hvor mange TS Brugere er der tale om ??

Hvis der ikke alligevel skal være mere end 2 brugere via Terminal Services ad gangen, kan du nøjes med at køre i "Remote Administration Mode", som ikke kræver licens, men er begrænset til 2 sessions.

Isåfald gør du det dette ved at "afinstallere" Terminal Services og Terminal Services Licensing og gå ind i
Control Panel - System - Remote, og sætte flueben ved Allow Users to connect remotely to this computer.

Ved at afinstallere Terminal Services, afinstallerer du den faktisk ikke, da tjenesten kører videre under Remote Administration Mode.
Avatar billede ganz Nybegynder
22. april 2004 - 21:33 #3
Jeg mener at Remote Administration mode bliver aktiveret når man vælger Allow Users to connect remotely to this computer, men er ikke helt sikker.
Avatar billede masteryeti Nybegynder
23. april 2004 - 06:54 #4
Hvis man benytter Remote administatration mode, skal man blot være opmærksom på, at folk der skal kunne logge på, skal have fulde administrator rettigheder over maskinen.
Avatar billede giza Nybegynder
25. april 2004 - 08:20 #5
Hej
Der er en Terminal lic installeret på serven... til 20 bruger....
Men det er jo kun nogle få bruger der ikke kan logge på.....

Meget underligt......

Giza
Avatar billede ganz Nybegynder
25. april 2004 - 22:38 #6
Skal disse brugere kunne logge på ?.

Hvis ja, hvilke grupper er brugerne medlem af ?
Avatar billede giza Nybegynder
26. april 2004 - 11:43 #7
Hej

Alle bruger logger på samme domain.... og de samme grupper....

Giza....