Avatar billede jeanz Nybegynder
10. februar 2001 - 23:02 Der er 5 kommentarer

Hjælp med internpost system!!

Hvordan kan jeg rette dropdown boxen så det bliver en normal form, og når man skriver brugeren er det ham der bliver modtagren!!

Else
                    Set modtagere = CONN.EXECUTE(\"SELECT user_id, user_name FROM users WHERE user_id <> \"& session(\"mail_login\") &\"\")
                    If not modtagere.EOF Then
            %>
            <SELECT NAME=\"modtager\" style=\"border-style: solid; border-width: 0\" size=\"1\">
                    <% Do While Not modtagere.EOF %>
            <OPTION VALUE=\"<% = modtagere(\"user_id\") %>\"><% = modtagere(\"user_name\") %></OPTION>
            <%
                            modtagere.MoveNext
                        Loop
            %>
            </SELECT>
                    <% End If %>
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
10. februar 2001 - 23:05 #1
ikke forståret
Avatar billede jeanz Nybegynder
10. februar 2001 - 23:11 #2
Hm...

Det er et interntpost system...Hvor npr du vælger skriv mail, kommer der en dropdown box, hvor jeg kan vælge fra \"dropdown boxen\" hvem af brugerne jeg vil skrive til! MEn jeg vil have en almindelig form hvor jeg bare sskriver brugeren istedet for at vælge fra listen!! >Forstået??
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
10. februar 2001 - 23:13 #3
Else
                    Set modtagere = CONN.EXECUTE(\"SELECT user_id, user_name FROM users WHERE user_id <> \"& session(\"mail_login\") &\"\")
                    If not modtagere.EOF Then
            %>
            <input type=\"text\" name=\"modtager\" style=\"border-style: solid; border-width: 0\">
                    <% End If %>
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
10. februar 2001 - 23:13 #4
uhmmm sådan??
Avatar billede smiley2 Nybegynder
12. februar 2001 - 08:29 #5
Hvis brugeren kan skrive et vilkårligt navn i textboxen, skal du tjekke om modtageren eksisterer i databasen og om modtageren ikke er sig selv... men du skal gøre det EFTER brugeren har submittet.

Else
    <INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"modtager\" STYLE=\"border-style: solid; border-width: 0;\" SIZE=\"1\">
End If

på svarsiden skal du så have flg.:

Set modtagere = CONN.EXECUTE(\"SELECT user_id, user_name FROM users WHERE user_id = \" & request.form(\"modtager\")

If db.eof
  response.write(\"der fandtes ingen brugere i databasen med det angivne nummer\")

ElseIf modtagere(\"user_id\") = session(\"mail_login\") Then
    response.write(\"Du kan ikke sende post til dig selv!\")
Else
  \'send post
  response.write(\"post sendt!\")
End If

Det er ikke testet, det er bare et forslag til hvorddan du griber det an, så check lige efter syntaks hvis det ikke umiddelbart kører.