Avatar billede schnell Nybegynder
21. april 2004 - 17:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tekst i cirkel

Jeg har en cirkel hvor jeg gerne vil have skrevet en tekst i.
Hvordan skriver man tekst i en cirkel, det er vel noget med en guide-line eller hvá?
Avatar billede mat Nybegynder
21. april 2004 - 18:03 #1
næ det kan man, så vidt jeg ved, ikke rigtigt - du kan enten skrive din tekst og breake den apart til "rå grafik" (ctrl+b to gange) og derefter vælge "envelope" under "free transform tool" og fprsøge at forme det som en halvcirkel. Eller du kan lave hvert bogstav for sig og så ellers sidde og rotere og placere hvert bogstav.

mvh mat
Avatar billede schnell Nybegynder
21. april 2004 - 18:11 #2
Ja, det lyder jo lidt besværligt. Man kan da både i Photoshop og Illustrator, så det skulle da også være muligt i Flash MX.
Avatar billede mat Nybegynder
21. april 2004 - 18:20 #3
well det er jo ikke tegneprogram som sådan - det er et animationsprogram :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
21. april 2004 - 18:21 #4
nej, der er ikke muligt (automatisk altså) du KAN seføli' gøre det i hånden...
FORSLAG: Lav det i Illustrator og gem det som .swf og importer det i Flash.
(virker fint og fylder meget lidt)

HUSK: at Flash er hverken et textbehandligs prog. eller billedbehandlings prog.
og kan på ingen måde sammenlignes med Adobe PS ell. ILL.
Flash er helt sin egen med styrker OG svagheder :)
Avatar billede schnell Nybegynder
21. april 2004 - 19:58 #5
Tak mobius6. Jeg vidste ikke man kunne gemme som en .swf i Illustrator. Svar så jeg kan give dig point.
Avatar billede mobius6 Juniormester
21. april 2004 - 21:39 #6
HERE GOES .... :)
Avatar billede schnell Nybegynder
21. april 2004 - 22:57 #7
Mange tak