Avatar billede uhre Nybegynder
21. april 2004 - 14:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

javascript fejl i frameset

Jeg har et script der bliver kaldt på en .htm side. Scriptet er fysisk placeret i en .js fil (filen og scriptet eksisterer selvfølgelig). Det virker fint, hvis man kører .htm siden selvstændigt, men hvis jeg placerer denne .htm side i en frame i et frameset, så virker scriptet ikke længere og jeg får en Runtime error: Object expected.

Scriptet ser sådan ud.

function nonavigation()
{
document.body.style.cursor = '';
window.defaultStatus = 'Ready';
}

Please help
Avatar billede mm12010 Nybegynder
21. april 2004 - 14:36 #1
er det det eneste javascript du har?
Avatar billede roenving Novice
21. april 2004 - 14:36 #2
Hvordan kalder du funktionen ?-)

For jeg kan umiddelbart forestille mig to fejlkilder:

-- At funktionen tilhører et andet window-objekt og derfor skal kaldes med f.eks. parent.nonavigation() ...

-- eller at du uforvarende får addresseret et frameset-dokument, som ikke har et body-element ...
Avatar billede uhre Nybegynder
26. april 2004 - 11:36 #3
Case solved - Det viser sig, at der hvor scriptet bliver kaldt er target sat til '_top'. Og som følge af dette, kommer fejlen. Hvis jeg fjerner '_top' virker det fint.
Avatar billede olebole Juniormester
26. april 2004 - 12:15 #4
<ole>

Ja, du kan ikke sætte target på et script-kald  :)

/mvh
</bole>