Avatar billede drj68 Nybegynder
21. april 2004 - 13:58 Der er 6 kommentarer

Browser må ikke gemme kopi af sider lokalt

Hej

Jeg er ved at lave en side, med noget php. Mit problem er, at php-scriptet kræver, at siden opdatere hver gang, men det gør den ikke.

Så spørgsmålet lyder. Hvordan tvinger jeg browseren til at opdatere siden HVER gang?
Avatar billede roenving Novice
21. april 2004 - 14:07 #1
location.reload(true) skulle i teorien hente siden fra serveren, men det er også afhængig af browser-indstillinger på klienten ...

-- altså de steder, hvor du har brug for en opdatering sætter du det javascript ind i en event, f.eks.:

onchange="location.reload(true)"
Avatar billede cdc Novice
21. april 2004 - 14:07 #2
kender ikke til php, men man kan lave en no cash i metatags eller at du laver en reload i metatags
Avatar billede mm12010 Nybegynder
21. april 2004 - 14:10 #3
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-store">
Avatar billede -cls- Nybegynder
21. april 2004 - 14:31 #4
brug evt. også <meta http-equiv="Expires" content="0"> i kombination med ovenstående.
Avatar billede -cls- Nybegynder
21. april 2004 - 14:35 #5
Du kan også forsøge dig med flg. (jf. http://dk.php.net/manual/en/function.header.php )
<?php
// Date in the past
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");

// always modified
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");

// HTTP/1.1
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);

// HTTP/1.0
header("Pragma: no-cache");
?>
Jeg har dog ingen erfaringer dermed. De to ting kan kombineres, så du både bruger headers og meta-tags. Problemet med at sikre, at siden ikke lagres er, at det er den browser, som anvendes til at vise siden, som vælger, hvordan cachelageret håndteres. Det kan derfor være en god ide at bruge flere metoder samtidig.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
14. september 2005 - 11:57 #6
skal vi lukke dette spg ?-)