Avatar billede mr.gessle Nybegynder
21. april 2004 - 13:45 Der er 5 kommentarer

Crashet exchange 2000 server og inkonsistent public store

Jeg har en gammel exchange server installation som er crashet.
Selvom jeg forsøgte at genstarte services, server, køre isinteg -fix og eseutil /p virker ingenting selvom den scanner igennem og påstår at den har repareret de defekter der var.

Nu er problemet så, at jeg bagefter erfarede at vores streamer var sprunget backuppen af en række public folders over igennem længere tid.

Jeg har stadig den gamle .pub og .stm fil til public storen. Hvordan kan jeg hente eller eksportere emner ud af public storen eller gøre noget så jeg kan hive noget ud i det mindste.

Jeg er stødt over exmerge fra installationscd'en men kan kun gennemskue den til brug via export af mailbozes til pst filer. Kan jeg bruge den til at hive noget ud af en public store?

Konkrete forslag og erfaringer udbedes.

Hjælp!!!
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. april 2004 - 13:49 #1
Pkt 1: Du har naturligvis en backup INDEN du begyndte at reparere på dine stores??

Pkt 2: Vil du have prof. hjælp, kan jeg varmt anbefale Jesper Hanno. www.hanno.dk. Han har haft fingrene i mange crashede Exchange servere gennem de sidste 4-5 år.

Pkt 3: Det er meget svært at sige hvad du har af problemer. Det kan jo som sådan være AD, der er inkonsistent. Jeg ville nok prøve at lave en disaster recovery på en ny W2K/Exch2K os se hvordan det går. Husk at bruge samme org. navn.
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. april 2004 - 13:52 #2
Exmerge: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/Q265/4/41.ASP&NoWebContent=1

Mener heller ikke, at du kan trække public folders ud.

Du har ikke tilfældigvis en bruger, der har kørt med en offline kopi af dine Public Folders? Den har jeg personligt været meget glad for engang :-)
Avatar billede strych9 Praktikant
21. april 2004 - 14:44 #3
Hvis du vil fiske noget ud af din gamle .stm og .pub fil så bliver du så vidt jeg ved nødt til at sætte en til exchange server op og, ja, bruge exmerge som jpvj foreslår.
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
21. april 2004 - 20:11 #4
Jeg har allerede installeret en ny exchange 2000 og restoret alle mailboxes til brugerne og alle public folders. Problemet er, at den ødelagte pub fil indeholder nogle public folder som har ret vigtige data jeg gerne vil have fat i - men som ikke kom med i backuppen.
Avatar billede strych9 Praktikant
22. april 2004 - 00:49 #5
yesh.. Det jeg mener er at du skal have 2 exchange servere op at køre. Du nye som du allerede har, og en til med den gamle .stm og .pub fil.
Jeg mener at det er et systemkrav fra ExMerge, men det er muligt at jeg tager fejl.