Avatar billede jgkl Nybegynder
21. april 2004 - 11:40 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Agent på felt

Hej derude

Jeg har et dokument som indeholder et felt "eval", som indeholder en dato, jeg skal bruge en agent til at sende en mail til ejeren af dette dokument "creator" når der er gået 11 måneder siden sidste "eval" og indkludere et doc link.

er der nogen som kan hjælpe lidt med det
Avatar billede bamzen Nybegynder
21. april 2004 - 11:43 #1
Du er nødt til at lave en scheduleret agent, som kører med et givent interval, eksempelvis en gang i døgnet. Denne skal så teste på din dato, og hvis datoen er mere end 11 mdr siden lave en @mailsend, hvor du som en af optionerne kan definere at den skal inkludere et doclink
Avatar billede bamzen Nybegynder
21. april 2004 - 11:44 #2
agenten skal altså ikke være på feltet, men i databasen, men chekke på alle dokumenter du ønsker, i det ønskede interval
Avatar billede jgkl Nybegynder
21. april 2004 - 11:54 #3
Hej Alt dette ved jeg næsten godt..

Her er den kode jeg havde tænkt mig at kører men den fungere ikke helt..

"SELECT Form = "form46" & latesteval != "" & @If(latesteval != "";@Subset(latesteval;+335) < @Today;FirstDate < @Today);
@MailSend(Doc_Author;"";"";"Husk den forestående avluering af. " + LevName;  [IncludeDoclink])"

jgkl
Avatar billede bamzen Nybegynder
21. april 2004 - 11:58 #4
der hvor du beregner datoen, ville jeg nok bruge @adjust i stedet, der kan du sige -335 dage... og så beregner den din dato bedre, skulle jeg mene.. ser umiddelbart ud til at være det som driller dig
Avatar billede jogii Nybegynder
21. april 2004 - 13:20 #5
Lig nogle spørgsmål, som skal sikre at agenten kører som du vil have det.

Hvad er det præcist der ligger i feltet "LatestEval"? Hvornår sættes værdien? Hvad er "FirstDate"? Hvornår sættes den? Ændres den? Hvor mange gange skal agenten sende en email ud omkring det samme dokument, hvis der ikke tages hånd om den?

Jeg vil foreslå at et dokument varsles én gang om ugen, hvis der ikke tages hånd om den. En måde at gøre dette på er at justere LastEval med 7 dage, så vil agenten igen tage sig af dokumentet 7 dage senere.

Agenten kunne se sådan ud:

"SELECT Form = "form46" & latesteval != "" & @If(latesteval != ""; @Adjust(latesteval;0;0;335;0;0;0)< @Today;FirstDate < @Today);
@MailSend(Doc_Author;"";"";"Husk den forestående avluering af. " + LevName;  [IncludeDoclink])"
FIELD latesteval := @Adjust(latesteval;0;0;7;0;0;0);

//Jörg
Avatar billede jgkl Nybegynder
21. april 2004 - 14:08 #6
Hej jogii

Det felt som hedder firstdate skulle ikke have været med, det er en fejl....

Latesteval er en dato, for sidste evaluering, værdien sættes manuelet, når man mener man har gennemført evalueriengen 100%,
og ja det villenok være smartest at kun kører agenten 1 gang om ugen, for ellers vi vil nok blive oversvømmet af mails
Kan man blot fjerne firstdate fra din kode?
Avatar billede jogii Nybegynder
17. maj 2004 - 10:09 #7
Hvilke felter der skal fjernes fra koden kommer jo an på så meget. Men umiddelbart ser det ud som om hvis feltet LatestEval er sat og opfylder <335> kriteriet, så vil agenten sende mail hver gang den kører. Der skal måske være mulighed for flere sluk muligheder, specielt når man ønsker at sætte agentschedule-intervallet ned til f.eks. daglig kørsel. FirstDate bør du bare kunne slette, men måske vil det være smart at indføre en "LatesEvalEmailSentDate", som sættes når agenten har sendt en mail. Men bemærk at det kan have indflydelse på ulæste markeringer.