Avatar billede prec Nybegynder
21. april 2004 - 10:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

xsl:output encoding virker ikke

Jeg henter data ind fra en SOAP service, denne service definerer ikke selv encoding, og da den indeholder danske karakterer skal jeg selv definere den, det ville jeg gøre med et xsl template.
Jeg har sat <xsl:output encoding="ISO-8859-1">, men i det xml dokument der returneres står xml headeren bare som <?xml version="1.0"?>

Nogen der ved hvorfor intet sker?!
Avatar billede nute Nybegynder
21. april 2004 - 11:09 #1
med andre ord ... du har en xml fil, uden encoding, som du transformerer (og du sætter encoding), men i det færdige resultat, så er der ingen encoding på ?
Avatar billede prec Nybegynder
21. april 2004 - 11:21 #2
præcis
Avatar billede nute Nybegynder
21. april 2004 - 12:24 #3
må vi ikek se noget xml og xsl ?
Avatar billede prec Nybegynder
21. april 2004 - 12:30 #4
Jeg kan ikke rigtig give dig noget xml, da det er fortrolig data, men kan da godt vise dig xsl dokumentet:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
    <xsl:output method="xml" encoding="ISO-8859-1"/>
    <xsl:template match="/">
        <xsl:copy-of select="*"/>
    </xsl:template>
</xsl:stylesheet>

Det eneste jeg kan fortælle dig om XML dokumentet er at det ikke starter med en xml dekleration, det er lidt der problemet ligger, som sagt spytter det xsl dokument der ikke encoding ud i xml deklerationen, men kopiering af data sker uden problemer.
Avatar billede nute Nybegynder
21. april 2004 - 12:34 #5
hmm ... selv om det er fortolig data, så kan jeg jo få strukturen ... den er jo højst sandsynlig ikke særlig fortrolig ;) du kunne jo give mig lidt at arbejde med, så jeg har tilnærmet det samme materiale at arbejde med som dig
Avatar billede nute Nybegynder
21. april 2004 - 12:36 #6
når jeg kører denne xml:

<root>
    <node>Hej hej</node>
    <node>Hola hola </node>
</root>

gennem din xsl, så får jeg denne output:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<root>
    <node>Hej ehj</node>
    <node>Hola hola </node>
</root>

/nute
Avatar billede prec Nybegynder
21. april 2004 - 12:47 #7
meget meget sært, altså det jeg gør når jeg ska have dataen er at gå ind på en hjemmeside og give link til mit xsl dokument til den asp fil der smider data ud, meget underligt at den ikke kan hitte ud af det... orker næsten ikke at sku kontakte dem der administrerer den soap service igen :/
Avatar billede nute Nybegynder
21. april 2004 - 12:53 #8
har du kildekoden til asp siden ?
Avatar billede prec Nybegynder
21. april 2004 - 13:07 #9
nej, desværre
Avatar billede nute Nybegynder
21. april 2004 - 13:18 #10
hmm ... det kunne jo tyde på at asp'en ikke skriver ud hele xml'en ... måske.

har du prøvet at udføre den samme transformation "hos dig selv" ? du laver en asp side der udfører det samme som den anden, og ser om der er nogen forskel ?
Avatar billede prec Nybegynder
06. august 2004 - 12:10 #11
a