Avatar billede madzc Nybegynder
20. april 2004 - 21:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm i XP

Hej!

Jeg har et meget irriterende problem. Når min computer starter op i XP går skærmen i sort.

Jeg kan starte den op i enten VGA-tilstand eller fejlsikret tilstand, men kan kun køre i en opløsning på 640x480. Jeg har forsøgt at opdatere skærm-driveren (er i øjeblikket sat til Standard-skærm). Har ligeledes forsøgt at fjerne den, men så går skærmen bare i sort. Jeg har også prøvet at tilføje ny hardware - altså tilføje en ny skærm, men uden held.

Har også prøvet Windows XP's systemgendannelse, men det hjælper heller ikke.

Nogen der har løsningen på problemet.

Mvh. Mads
Avatar billede haverslev Novice
20. april 2004 - 21:24 #1
hvad grafikkort har du ?
Avatar billede madzc Nybegynder
20. april 2004 - 21:27 #2
TNT2 32MB med tv-out
Avatar billede haverslev Novice
20. april 2004 - 21:27 #3
det er ikke skærmen der er probs. med, men derimod grafikkortet, det er det der styrer opløsningen osv
Avatar billede madzc Nybegynder
20. april 2004 - 21:29 #4
ok, men prøvede også at fjerne dette (grafikkortet), men så blev skærmen også sort...
Avatar billede haverslev Novice
20. april 2004 - 21:30 #5
prøv at hente den nyeste driver herfra: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Avatar billede madzc Nybegynder
20. april 2004 - 21:31 #6
ok, jeg prøver lige
Avatar billede madzc Nybegynder
20. april 2004 - 21:47 #7
Nu har jeg hentet, installeret de nyeste drivere og genstarter computeren.

Det virker perfekt!

Tusind tak for hjælpen!

Mvh. Mads
Avatar billede madzc Nybegynder
20. april 2004 - 21:48 #8
Du skal lige oprette et "svar" ellers kan du ikke få dine velfortjente point
Avatar billede haverslev Novice
20. april 2004 - 21:53 #9
held med det ! - takker
Avatar billede madzc Nybegynder
20. april 2004 - 21:54 #10
Så lykkedes det!