Avatar billede www.silickon.dk Nybegynder
20. april 2004 - 17:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Se online fodbold med Media Player.

Hej.

Jeg er meldt til en side hvor man kan se online fodbold.
Når jeg vil se en kamp, som ses i Media Player, så går det meget sløvt. Jeg kan måske se 2 sek. - så står der opretter forbindelse, og gemmer i buffer igen.
Når den afspiller står der "Afspiller med 307 kb/sek." - og jeg har 512/128 ADSL.

Hvordan fikser jeg, så jeg godt kan se det? Er det mine Media Player indstillinger, mit internet, eller hvad er der galt?
Avatar billede wannadoo Nybegynder
20. april 2004 - 17:12 #1
Har du firewall på din computer? Det kan være at det er derfor at den "hakker".
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
20. april 2004 - 17:17 #2
Det er et udpræget tegn på manglende båndbredde enten i din og / eller i udbyders ende.
Avatar billede www.silickon.dk Nybegynder
20. april 2004 - 17:21 #3
Dte er en japansk, eller kinesisk side. Er ikke helt sikker. Siden er stvod.com hvis i kender den.
Efter hvad jeg har hørt mig frem til, er der mange der sidder og ser hele fodboldkampe, uden problemer på siden. Så hvis det er båndbredden er det vel næsten min den er galt med.
Når den afspiller med 307 kb/sek. - og jeg har 512 kb/sek. download speed, burde den vel godt kunne afspille det??

Jeg har firewall. ZoneAlarm, hvis det kan have betydning.
Avatar billede mranders Nybegynder
20. april 2004 - 17:36 #4
512/128  er ikke i kb pr. sekund men i Kbit, i kb er det 64/16, tror måske det er der dit problem er
Avatar billede wannadoo Nybegynder
20. april 2004 - 17:36 #5
Som et forsøg, kan du prøve at deaktivere den, men aktiver den efter du har afprøvet en afspilning.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
20. april 2004 - 17:38 #6
Prøv en test her: http://bandwidthplace.com/speedtest/

Jeg har 'på papiret' 1.024, men her 819.3 kilobits per second
Avatar billede mranders Nybegynder
20. april 2004 - 17:44 #7
prøvede at gå ind på stvod.com, selvom jeg på parpiret har en 2 mbit forbindelse, kunne jeg næsten ikke loade deres side
Avatar billede wannadoo Nybegynder
20. april 2004 - 17:46 #8
Ja, den er helt gal :)
Avatar billede _michael_ Nybegynder
20. april 2004 - 17:48 #9
Jeg blandet mig lige af ren nysgerrighed... Hvor ser man kampene henne?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
20. april 2004 - 17:49 #10
Ja, uha forbindelsen til Nippon (deres site) er bestemt ikke den bedste. Jeg gav helt op ;-)
Avatar billede www.silickon.dk Nybegynder
20. april 2004 - 22:22 #11
Fra bandwidthplace.com/speedtest/ :

Speed
425.5 kilobits per second

Communications 425.5 kilobits per second
Storage 51.9 kilobytes per second
1MB file download 19.7 seconds
Subjective rating Not bad

Hvis du har 2 mbit burde det ikke tage lang tid at loade stvod.com - hos mig tager det nok 5-10 sek.
Avatar billede www.silickon.dk Nybegynder
20. april 2004 - 22:23 #12
Og lige en ting til. Når dne afspiller siger den "307 kilobits per sekund. Den test der siger jeg har 425.5 kilobits per sekund.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
21. april 2004 - 06:19 #13
OK - du har båndbredde nok. D.v.s. fejlen er sikkert en kombination af at der forsvinder pakker undervejs fra Japan og så manglende båndbredde hos udbyder.

Når den afspiller ligger bitraten (Kb / sec.) så altid på 307, eller svinger den op og ned? Hvis den gør, så bruger de 'Intelligent streaming' (variabel bitrate) og det burde kompenserer for den manglende båndbredde i relation til deres målgruppe (Modem, ISDN, ADSL, T1 o.s.v.). Hvis den ikke gør det, så kan du nok ikke forvente, at det bliver meget bedre før de får mere båndbredde og forbindelsen til Japan bliver bedre. :(
Avatar billede www.silickon.dk Nybegynder
21. april 2004 - 17:37 #14
Øv :(
Men tak for det svar der... så må jeg jo bare vente.
Ellers den eneste side jeg lige kender hvor man kan se gratis store live fodboldkampe. Satans :P

Men tak til alle for jeres hjælp!
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
21. april 2004 - 19:42 #15
Velbekomme :)

BTW - så stødte jeg lige på den her test af båndbredde: http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp ... virker storartet ...