Avatar billede goje Nybegynder
20. april 2004 - 15:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

FilesystemObject copyFolder tilpasning?

Jeg har en COM funktion, der kopierer indhold frem og tilbage i filsystemet med copyfolder, men engang imellem eksisterer enkelte foldere og/eller filer i forvejen og de kan ikke nødvendigvis overskrives .. er der et alternativ til copyFolder, der kan ignorere evt. eksisterende filer og mapper?
Avatar billede hiks Nybegynder
20. april 2004 - 15:20 #1
hej

Ser den ikke sådan ud når du koder den:

fso.CopyFolder source, destination [, overwrite] ???

overwrite parametren er optional og er af typen boolean så der skal en true ind...

/hiks
Avatar billede goje Nybegynder
20. april 2004 - 15:21 #2
Problemet er, at filerne somme tider er låste, og så dør CopyFolder :o/
Avatar billede hiks Nybegynder
20. april 2004 - 15:22 #3
aaah - det kan jeg godt se - kan du så ikke lave en FolderExists som en start?

/hiks
Avatar billede hiks Nybegynder
20. april 2004 - 15:23 #4
snippede lige fra et gammelt projekt...

set filesys=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If filesys.FolderExists("c:\sourcefolder\website") Then
  filesys.CopyFolder "c:\sourcefolder\website", "c:\destfolder\"
End If

det samme kan man jo gøre med filer...

/hiks
Avatar billede martin_moth Mester
20. april 2004 - 15:25 #5
Hvad med at undersøge om de findes INDEN du kopierer? Hvis de gør, dropper du kopieringen...
Avatar billede goje Nybegynder
20. april 2004 - 15:32 #6
Den duer ikke helt, for det kan godt være, at det kun er dele af indholdet i folderen, der eksisterer i den folder man skal skrive til
Avatar billede hiks Nybegynder
20. april 2004 - 15:36 #7
så må du jo tjekke med fileexists - som du skal bruge og gennemløbe folderen med inden du kopiere filen ind...

eller kan folderen også være låst?

/hiks
Avatar billede martin_moth Mester
20. april 2004 - 15:40 #8
Prøver lige igen:

Hvad med at undersøge om de findes INDEN du kopierer? Hvis de gør, dropper du kopieringen...
Avatar billede hiks Nybegynder
20. april 2004 - 15:41 #9
martin_moth har garanteret lavet sådan en løkke engang bare med sletning af filer, så vidt jeg husker... Den ville kunne overføres direkte til din kopiering. Men så bliver det ikke hele foldere man kopiere over førend man har tjekket om folderen og evt. filerne eksisterer først.

/hiks
Avatar billede martin_moth Mester
20. april 2004 - 15:43 #10
Også såvidt jeg husker ;o)
Avatar billede goje Nybegynder
20. april 2004 - 18:21 #11
Jeg laver en manuel løsning som i foreslår, der løber gennem hele strukturen og sletter/overskriver/ignorerer de filer der er der i forvejen.

Point any1?
Avatar billede hiks Nybegynder
20. april 2004 - 19:35 #12
næ behold du bare dem... :o)

/hiks
Avatar billede martin_moth Mester
20. april 2004 - 20:15 #13
Nop
Avatar billede goje Nybegynder
20. april 2004 - 20:50 #14
Okarj, tak for hjælpen :o)