Avatar billede sinus-c Nybegynder
20. april 2004 - 13:16 Der er 1 løsning

System.DirectoryServices - Novell NDS - Exception from HRESULT: 0

Jeg anvender følgende kode til at tilgå Novell NDS i VB.NET:

Dim LDAPEntry As New DirectoryServices.DirectoryEntry("LDAP://192.168.1.12/o=server")
        LDAPEntry.AuthenticationType = DirectoryServices.AuthenticationTypes.None
        LDAPEntry.Username = "admin"
        LDAPEntry.Password = ""

        Dim LDAPSearcher As New System.DirectoryServices.DirectorySearcher(LDAPEntry)
        LDAPSearcher.Filter = ("(&(objectClass=inetOrgPerson))")
        LDAPSearcher.SearchScope = DirectoryServices.SearchScope.Subtree
        LDAPSearcher.CacheResults = False

        LDAPSearcher.PropertiesToLoad.Add("ADsPath")
        LDAPSearcher.PropertiesToLoad.Add("objectClass")
        LDAPSearcher.PropertiesToLoad.Add("uid")
        LDAPSearcher.PropertiesToLoad.Add("givenName")
        LDAPSearcher.PropertiesToLoad.Add("eMailAddress")
        LDAPSearcher.PropertiesToLoad.Add("fullName")
        LDAPSearcher.PropertiesToLoad.Add("title")
        LDAPSearcher.PropertiesToLoad.Add("ObjectId")

        Dim Results As System.DirectoryServices.SearchResultCollection = LDAPSearcher.FindAll()

        For Each Result As System.DirectoryServices.SearchResult In Results

            LDAPEntry = Result.GetDirectoryEntry()

            System.Console.WriteLine("")

            System.Console.WriteLine("Path: " & LDAPEntry.Path)
            System.Console.WriteLine("Class: " & LDAPEntry.Properties("objectClass")(0))
            System.Console.WriteLine("GUID: " & LDAPEntry.Properties("uid").Value)
            System.Console.WriteLine("Given Name: " & LDAPEntry.Properties("givenName").Value)
            System.Console.WriteLine("mail: " & LDAPEntry.Properties("mail").Value)
            System.Console.WriteLine("title: " & LDAPEntry.Properties("title").Value)
            System.Console.WriteLine("ObjectId: " & LDAPEntry.Guid.ToString())

            System.Console.WriteLine("")

        Next

Det virker sådan set også nogenlunde, bortset fra at jeg ikke kan få lov at anvende propertien Guid eller NativeGuid. Så får jeg følgende fejl:

Run-time exception thrown : System.Runtime.InteropServices.COMException - Exception from HRESULT: 0x8000500D.

Det er ret væsentligt at jeg kan få en eller anden form for Unique Identifier.

Håber at nogen kan hjælpe med dette problem.

På forhånd tak.
Mvh. Thomas
Avatar billede sinus-c Nybegynder
29. april 2004 - 15:13 #1
Fandt aldrig en løsning :(