Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. april 2004 - 00:06 Der er 47 kommentarer og
1 løsning

Mike Portnoy.dk - din mening

Hvad synes du om www.mikeportnoy.dk ?! ris og ros :)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
20. april 2004 - 00:09 #1
du er vel klar over at din menu ikke virker i mozilla (og andre browsere der ikke understøtter document.all)? Skriv hellere document.getElementById(elmnt).style... i stedet - så får du flere med ;-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. april 2004 - 00:12 #2
yes det vidste jeg vidst egentlig godt - roenving fortalte mig det - det må jeg lige kigge på imorgen :)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
20. april 2004 - 00:26 #3
heysa Rune .... Ok side - men et lille hick-up ... Normalt hedder menupunktet "Forummet" -- men går du ind under forumet hedder knappen ligepludselig "Forum Navigation"

Derudover ville jeg også gerne have en bedre opdeling af indholdet i boksen "Sidste indlæg i MP-forumet"

Lige nu er der faktisk 2 seneste indlæg - men det er ikke lige umiddelbart til at se...

Er der nogen specifik grund til at billede-links også skal have den lysegrå ramme uden om sig ?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
20. april 2004 - 00:30 #4
og så kender du jo mine holdninger til hjemmesider, som holdes i gråt, sort og hvidt... Det er der ikke hurra over --

selvom den blå pensel på MP.com også kan blive lidt for skarp, så bringer den lidt liv ind på siden
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. april 2004 - 00:33 #5
ang. navigation og forumnavigation - så er det med vilje...

ang. sidste indlæg boxen så kan det godt være jeg skal kigge på det - men det er begrænset hvad jeg kan ændre i det, da infoen i den bliver hente vha. et javascript, som jeg ikke kan ændre i.

...hmm og nej, der er ikke nogen specielt grund til at billedelinks skal have den lysegrå ramme  - men kan det undgås?!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. april 2004 - 00:33 #6
og det kan da godt være jeg skal hive lidt farver ind på siden ;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. april 2004 - 00:38 #7
Jeg har kun kigget på forsiden..

- banneret gentager sig, er forvirrende
- for mange forskellige billeder på siden

Man skulle ikke tro, at designeren er ejeren af http://www.trommeslager.dk/ ..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. april 2004 - 00:45 #8
the smurfer > ;)
at banneret gentager sig kan jeg dog ikke se skulle være forvirrende?!
ang. for mange forskellige billeder på siden, så er det jo det siden handler om.. så det synes jeg ikke jeg er enig i.

Og ja, trommeslager.dk er flot - men mikeportnoy.dk har jeg måtte konstruere helt fra bunden... ;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. april 2004 - 00:54 #9
mental_hansen > ;)
Jeg synes at banneret er forvirrende, fordi der er så mange forskellige farver..
Jeg ville også bruge en anden skrifttype til indholdet på siden.. en en anden style til linksne (fandt lige linket/ordet "forummet" i teksten..)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. april 2004 - 01:04 #10
tjah jeg har også selv tænkt på en anden font, så det tror jeg jeg kigger på.
linksne er jo sat til bold, så det tror jeg blir hængende
Avatar billede skovenborg Nybegynder
23. april 2004 - 20:30 #11
ohøj hr. hansen ... skal du ikke få rettet den menu ;-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. april 2004 - 21:17 #12
jojojo rolig nu ;-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. april 2004 - 22:51 #13
hvad synes I om siden nu?? (ja ved godt menuen ikke er rettet endnu)
men font etc har jeg pillet ved..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 22:58 #14
Font'en er fin.. men du skal nok fremhæve linksne noget mere.. dvs, at de skal se anderledes ud.. man kan ikke rigtige spotte dem, med mindre man fører musen rundt på siden..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. april 2004 - 23:01 #15
hmm ok - men nogen forslag?! lige nu er de jo altså godt nok sat til 'bold' så lidt forskel er der.

skovenborg > hvordan skal menuscriptet være?

<script language="JavaScript">

function toonmenu(elmnt)
{
document.all(elmnt).style.visibility="visible"
}
function verstopmenu(elmnt)
{
document.all(elmnt).style.visibility="hidden"
}
</script>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:14 #16
ahhh... nu kan jeg se dine bold'e links :-)
Det virker kun i Internet Explorer, da det åbenbart ikke overholder standarden, på det punkt..

Grunden til at "bold på links" ikke virker i Opera og Mozilla FireFox, er at du har sat A-css koden i forkert rækkefølge :-)

Ja, det kan man faktisk :-)

Den korrekt rækkefølge er:

a:link
a:visited
a:hover
a:active

Se: http://www.w3schools.com/css/tryit.asp?filename=trycss_link
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. april 2004 - 23:19 #17
damn jeg troede ellers jeg havde fået styr på det  - var nemlig godt klar over at rækkefølgen skulle være korrekt :-)
tak for det - det må jeg lige fixe
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:22 #18
document.all er vis IE-only.. brug document.getElementById i stedet..

Prøv:

function toonmenu(elmnt)
{
document.getElementById(elmnt).style.display="";
}
function verstopmenu(elmnt)
{
document.getElementById(elmnt).style.display="none";
}
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. april 2004 - 23:23 #19
så skulle den være ordnet?! er den go nok nu?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:23 #20
hmm.. du har jo ikke nogen "font-weight: bold" i din A-css kode..?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:24 #21
prøv:

A:link {
    TEXT-DECORATION: none;
    color : white;
    font-weight: bold;
}
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. april 2004 - 23:25 #22
javascriptet funker vist ikke :(
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. april 2004 - 23:27 #23
det andet har jeg sat på :) takker
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:28 #24
Yes! We have 'bold' ;-)

Kigger lige på JavaScript'et...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:30 #25
hmm.. en blanding virker næsten..

function toonmenu(elmnt)
{
document.getElementById(elmnt).style.visibility="visible"
}
function verstopmenu(elmnt)
{
document.getElementById(elmnt).style.visibility="hidden"
}
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. april 2004 - 23:31 #26
næsten?!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:33 #27
Det kan være at det er fordi du har forkert rækkefølge her:

a{color:black;text-decoration:none;font:bold;}
.menu a{color:black;}
.menu a:hover{color:black;}
.menu a:visited{color:black;}
.menu a:active{color:black;}
td.menu{background:C2C2C2}
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. april 2004 - 23:34 #28
aah ja ok så er jeg med - men lad bare det ligge - jeg skal alligevel hen og slå stylesheetet fra forummet sammen med det for de andre sider  ;-)

men jeg kan se at javascriptet virker i IE6 - virker det også i de andre?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:36 #29
jeg er ved at få det til at virker med de andre.. det ser ud til at der er fejl i farverne til tabellen.. plus bredden på tabellen..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:40 #30
Yeps.. har den.. fixer lige koden og poster den..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:41 #31
Width="100%" skal fjernes ved alle id="site":
<table class="menu" id="site6" width="100%">

og i css filen:
.menu {background-color: #909090;}
.menu a{color:black;}

ser lige om der er mere..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:43 #32
Det er fint...
fjern width="100%" og indsæt denne her, i gruppen: .menu {background-color: #909090}
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:43 #33
..sammen med denne kode:

function toonmenu(elmnt)
{
document.getElementById(elmnt).style.visibility="visible"
}
function verstopmenu(elmnt)
{
document.getElementById(elmnt).style.visibility="hidden"
}

:-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. april 2004 - 23:43 #34
jamen går der ikke kage i den hvis den ikke ved hvad bredden skal være?!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:44 #35
Nej, den tager bare minimums bredden :-9
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:44 #36
skulle ha' været ":-)".. :-)
kom til at slippe shift lidt for tidligt..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:45 #37
Du kunne også angive den som "16%" i stedet for "100%".. så skulle den gerne passe med overskrifterne..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. april 2004 - 23:46 #38
ok jeg er i fuld gang :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:48 #39
Glem det med de 16%.. :-)
Find et bestemt værdi, der bedre passer til bredden.. brug den i stedet for 100%/16%..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. april 2004 - 23:48 #40
så har jeg ordnet det (på forsiden, i hvert fald - forummet bruger et andet css-doku)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:51 #41
Jeg kan se at gennemsnittet af Opera, FireFox og Internet Explorer er ca 177 pixels..
De fortolker størrelsen forskelligt.. plus at dine tabeller (der dukker frem) er forskudte med ca 1-3 pixels, til højre for overskrifterne..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. april 2004 - 23:51 #42
ja jeg kan også godt se at de tabeller der dukker frem ikke passer - hvordan skal jeg så helst skrive det?!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. april 2004 - 23:53 #43
nu har jeg igen sat dem til 100% - hvordan ser det ud i andre browsere?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 23:55 #44
I Opera og IE ser det fint ud.. I FireFox ligner det p*s :-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. april 2004 - 00:01 #45
hehe ok - men det lever jeg sq med så :D
tak for hjælpen! og smid endelig et svar..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. april 2004 - 00:02 #46
OK.. jeg skal nok poste noget, hvis jeg finder et bedre svar :-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. april 2004 - 00:04 #47
lyder fedt!

de andre får lige et par dage til at smide et svar også
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. april 2004 - 00:07 #48
Jeg tror at det er bedre at bruger span/div tags, end at bruge tabeller.. det er muligvis en løsninig..