Avatar billede kriss_creol Nybegynder
19. april 2004 - 19:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SOUND objects

Har gang i et spil hvor alle lyd-hændelser aktiveres via actionscript (lydene ligger i libary med diverse linkage names)! - Mit problem er at mit spil skal loades ind i en container swf, kan det virkelig passe at linkede mp3'er SKAL ligge i root-movien??
Container flashen har en loader jeg aktivere på forskellige tidspunkter til at loade forskellige swf'er - men da alle lydene skal ligge i base flashen tager det en evighed før selv den lille prloader kommer frem! - er der nogen måder man kan få en preloader til at loade linkede lyde fra libary???
Avatar billede jerving Nybegynder
19. april 2004 - 20:31 #1
Du kan endten oprette et shared library (samme sted som du sætter dit linkageId -> Export for runtime sharing) Her skriver du så hvor din swf-fil kommer til at ligge, når du publisher den. Det behøver ikke være lokalt.

En anden mulighed er jo netop som du har givet dit spørgsmåls titel - reelt at bruge dine mp3'er i Sound objects med: var someSound:Sound = new Sound();

Jeg vil bestemt anbefale sidste løsning, hvor du indlæser eksterne mp3-filer, så du ikke får en hul, grim flash-komprimeret lyd, der alligevel fylder urimligt meget.

Du kan jo starte med at deklerere og instantiere alle de lyde, du vil anvende - og herefter indlæse filerne efterhånden som de skal bruges.
Avatar billede kriss_creol Nybegynder
19. april 2004 - 21:43 #2
jeg vil erne have mine mp3'er liggende i flash... og så det gør ikke noget at lyden bliver lidt ringere - det nemlig vigtigt at det bliver komprimeret så meget som muligt!
Lige nu har jeg oprettet sound objects... som så loader diverse lyde fra shared libary afhængig af hvad der sker i spillet!
- mit ptoblem som jeg har forsøgt at forklare øverst er at mine lyde bliver nød til at ligge i root-swf'en altså den container flash som loader spillet ind! - dette vil jeg gerne undgå!
Avatar billede kriss_creol Nybegynder
06. august 2005 - 14:22 #3
LUKKER!