Avatar billede invisigo Nybegynder
10. februar 2001 - 15:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Å hente info fra accessdb til accessdb

Jeg har to access databaser. Den ene er rimelig stor, da den inneholder all info om boliger som skal selges. Det er en forsikringsdatabase. I den andre databasen (som er mindre) er de tilfellene der det er skader på boligen registrert. Det dreier seg om omtrent 20 000 boliger i den største, og ca 1000 \"skadesaker\" i den andre. Nå skal disse to databasene linkes sammen, og det har jeg gjort. Problemet nå er som følger:

I begge databasene brukes \"KIDkode\" som identifikator. Det jeg ønsker er at hvis jeg skriver inn KIDkoden i feltet \"kidkode\", så skal resten av informasjonen automatisk komme opp. (Denne informasjonen ligger lagret i den ANDRE databasen.) Det mest praktiske hadde vært om jeg kunne ha skrevet inn KIDkoden, og hatt en makroknapp med f eks \"hent info\", som jeg trykket på for å få infoen inn i databasen.

Er dette mulig?

Svært takknemlig for svar.

Avatar billede codebase Praktikant
10. februar 2001 - 15:35 #1
ja det er muligt, du skal bare kalde din tabel+kollone!

eks.

select tabel1.KIDkode
LEFT JOIN tabel2.kIDkode ON tabel1.KIDkode
=tabel2.kIDkode
WHERE tabel1.KIDkode
=tabel2.kIDkode

_codeb@se.
Avatar billede invisigo Nybegynder
10. februar 2001 - 15:47 #2
Jeg er nokså ny på det her, er det mulig å få litt mer forklaring? Hvordan går jeg i det hele tatt frem?
Avatar billede codebase Praktikant
10. februar 2001 - 15:48 #3
ja, hvis jeg kendte din database, kunne jeg godt hjælpe dig !!

Send den til mig, med info om hvilke data der skal fremkomme :)

hansen@linux.datamatiker.dk
Avatar billede janbangm Nybegynder
10. februar 2001 - 16:06 #4
Jeg tror der er langt bedre at bruge DAO. Det giver en langt flere muligheder. Du må gerne sende databasne til Access@edn.dk
Avatar billede janbangm Nybegynder
10. februar 2001 - 16:52 #5
Undskyld Adressen er Access@edb.dk
Avatar billede janbangm Nybegynder
11. februar 2001 - 09:57 #6
Jeg kikker lige på det
Avatar billede janbangm Nybegynder
11. februar 2001 - 10:33 #7
Hej igen

Jeg har nu kikke på de 2 databaser. Men har muligfor at sammenkæde tabeller fra andre databaser, sådan ar du for en kopi af tabellen i den ene database over i den anden. Kopien blíver selvføgelig opdateret. Gør vi det, kan vi faktisk lave en med at der er en knap du kan klikke på og så se oplysningerne fra den anden tabel. Hvis der ingen oplyninger er, bliver knap enablet.

Hvis du kan bruge denne løsning, vil jeg lave den for dig
Avatar billede janbangm Nybegynder
11. februar 2001 - 10:33 #8
Hej igen

Jeg har nu kikke på de 2 databaser. Men har muligfor at sammenkæde tabeller fra andre databaser, sådan ar du for en kopi af tabellen i den ene database over i den anden. Kopien blíver selvføgelig opdateret. Gør vi det, kan vi faktisk lave en med at der er en knap du kan klikke på og så se oplysningerne fra den anden tabel. Hvis der ingen oplyninger er, bliver knap enablet.

Hvis du kan bruge denne løsning, vil jeg lave den for dig
Avatar billede codebase Praktikant
11. februar 2001 - 10:35 #9
hva\' er man ude af dette spg. eller hvordan ser det ud med det ?
Avatar billede invisigo Nybegynder
11. februar 2001 - 14:41 #10
Det som er poenget, er.. Når jeg skal føre inn skadesakene, må jeg skrive inn all info selv. KIDkode, navn, adresse ++++ (det er endel felter.) Det hadde derfor vært en ideell løsning, å kunne kun skrive inn KIDkoden, også hadde resten av informasjonen kommet ved at jeg trykket på en knapp.
Avatar billede janbangm Nybegynder
21. februar 2001 - 08:53 #11
Er du kommet videre
Avatar billede janbangm Nybegynder
22. februar 2001 - 15:27 #12
Hej

Hvis du kunne bruge det som jeg har sendt til dig syntes jeg du skal aceptere svaret