Avatar billede bluwduch Nybegynder
19. april 2004 - 13:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Eksekvere en web-side dagligt?

Hejsa

Jeg har et site, hvor der er en bestemt side der sender nogle emails ud. Er der en måde i .NET hvor man let kan eksekvere en side på denne måde? F.eks. sætte en browser ind og give den adressen?.

Jeg er ikke lige helt gået i gang med det endnu, så jeg har slet ikke kigget på mulighederne, og håber på at side med den rigtige metode når jeg går i gang med dette lille projekt :-D

Mvh
Daniel
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2004 - 13:28 #1
En mulighed var at sende en HTTP POST request med (Http)WebRequest.
Avatar billede bluwduch Nybegynder
19. april 2004 - 13:31 #2
Cool! - Jeg skal bare bruge nogle muligheder - Så gives der point til den jeg ender med, som virker mest fornuftig :-D
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2004 - 13:37 #3
Sig til hvis du skal have et kode eksempel på (Http)WebRequest
Avatar billede bluwduch Nybegynder
19. april 2004 - 13:40 #4
Det er altid velkomment!
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2004 - 13:55 #5
Lidt skitseret kode:

        Dim req As HttpWebRequest = CType(WebRequest.Create(url), HttpWebRequest)
        req.Method = "POST"
        req.ContentType = "application/x-www-form-urlencoded"
        Dim post As StreamWriter = new StreamWriter(req.GetRequestStream)
        post.Write("field1=value1&field2=value2")
        post.Close()
        Dim resp As HttpWebResponse = CType(req.GetResponse, HttpWebResponse)
        Dim stm As Stream = resp.GetResponseStream
        Dim c As Integer
        Dim more As boolean = true
        While (more)
            c = stm.ReadByte
            If (c >= 0) Then
                ' c is data
            Else
                more = false
            End If
        End While
        stm.Close
        resp.Close

[copy pastet fra 3 forskellige kilder, så check lige syntax]
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2004 - 21:28 #6
Et komplet eksempel som er testet:

Imports System
imports System.IO
Imports System.Net

Module Main
    Sub Main()
        Dim url As String = "http://www.domain.dk/foobar.asp"
        Dim req As HttpWebRequest = CType(WebRequest.Create(url), HttpWebRequest)
        req.Method = "POST"
        req.ContentType = "application/x-www-form-urlencoded"
        Dim post As StreamWriter = new StreamWriter(req.GetRequestStream)
        post.Write("field1=value1&field2=value2")
        post.Close()
        Dim resp As HttpWebResponse = CType(req.GetResponse, HttpWebResponse)
        Dim stm As Stream = resp.GetResponseStream
        Dim c As Integer
        Dim more As boolean = true
        While (more)
            c = stm.ReadByte
            If (c >= 0) Then
                Console.Write(Convert.ToChar(c))
            Else
                more = false
            End If
        End While
        stm.Close
        resp.Close
    End Sub
End Module
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2004 - 21:28 #7
OK ?
Avatar billede bluwduch Nybegynder
20. april 2004 - 08:15 #8
Jeg finder lige lidt tid til at kigge på det i aften, så skal jeg nok vende tilbage ;-)
Avatar billede guidmaster Nybegynder
22. april 2004 - 12:20 #9
En mulighed kunne jo også være at lave dit eget httpmodule.

Her er et eks. som sender en mail hvert minut:
Imports System.Data.SqlClient
Imports System.Threading
Imports System.Web.Mail
Public Class MailSender
    Implements System.Web.IHttpModule

    Private Shared onemunite As Timer

    Public Sub Init(ByVal application As System.Web.HttpApplication) Implements System.Web.IHttpModule.Init
        If onemunite Is Nothing Then
            onemunite = New Timer(New TimerCallback(AddressOf scheduledjob), application.Context, 60000, 60000)
        End If
    End Sub

    Public Sub Dispose() Implements IHttpModule.Dispose
        onemunite = nothing
    End Sub

    Private Sub scheduledjob(ByVal sender As Object)
        Dim m As New Mail.MailMessage
        m.From = "me@home.net"
        m.To = "not@home.net"
        m.Subject = "HTTPModule"
        m.Body = "Hej der"
        System.Web.Mail.SmtpMail.SmtpServer = dimsmtp
        System.Web.Mail.SmtpMail.Send(m)
    End Sub
End Class
Avatar billede bluwduch Nybegynder
25. april 2004 - 15:44 #10
Tak Arne

Det var bare et spørgsmål om at paste det ind i et projekt, ændre URL'en, og så virkede det :-D

Nu skal jeg dog bruge en ekseptionel høj timeout, da den side jeg skal eksekvere godt kan tage 10-15 min at fyre af, men det er bare fodarbejde resten af vejen ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. april 2004 - 15:46 #11
HttpWebRequest har en Timeout property så det er jo nemt nok.
Avatar billede bluwduch Nybegynder
25. april 2004 - 15:50 #12
Lige præcis ;-)