Avatar billede xazer Nybegynder
18. april 2004 - 22:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Onboard lyd brændt af?

Hejsa :)

Jeg har lige for 10 min. siden siddet og hørt musik.
Jeg sidder med et onboard Realtek AC'97 fra Via Surround sound.

Det der sker er, at jeg sidder og hører musik med 4 højtalere.. Jeg kommer så til at slå de to fra, så det kun er de 2 forreste der spiller. Derved spiller mig anlæg 5 gange så højt og jeg skynder mig at slukke afspilleren.

Kort efter skifter jeg tilbage og starter det igen. Men lyden er væk?!!? Når jeg tester højtalerne i mit program der følger med virker baghøjtalere, men de forreste siger intet!

Hvad kan fejlen være? Er lortet brændt af? Har selvfølgelig tjekket om det er selve anlægget, men det virker fint..

Det irriterer mig, da jeg bruger det meget!

- Mark
Avatar billede sukos Juniormester
18. april 2004 - 23:08 #1
jahh, hvis det er et ECS motherboard, vil det ikke undre mig hvis lyden er "brændt af"! :O)
Men tjek lige i kontrolpanel, (lyde og lydenheder eller lign. evt. system->"lydkort") at de rigtige "kanaler" er slået til
Avatar billede xazer Nybegynder
19. april 2004 - 08:08 #2
Joh, det passer det hele, det er de rigtige enheder osv.

Troede bare ikke man kunne brænde et onboard lyd ad på _den_ måde =/
Avatar billede xazer Nybegynder
21. april 2004 - 09:14 #3
Da det ikke er lykkedes mig at få liv i skidtet antager jeg det er dødt =/