Avatar billede lousoe Nybegynder
18. april 2004 - 22:19 Der er 6 kommentarer

farver på form

Hej,

Jeg vil gerne have nogle andre farver end de sædvanlige blå nuancer i mine forms. Kan koderne skrives ind i CSS-filen?
Avatar billede gil-galad Nybegynder
18. april 2004 - 22:21 #1
ja de kan.. sæt en    class="knap" på dinde knapper og sæt dette ind i din CSS:

.knap{
    background-color: #42495A;
    border: 1px solid #000000;
    font-family: verdana, arial, sans-serif;
    font-size: 13px;
    cursor: pointer;
}

det er også lidt andet at lege med der
Avatar billede roenving Novice
18. april 2004 - 22:30 #2
Forms, blå ?-)

øeh, hvordan bliver dine forms blå, mine er zq hvide, hvis jeg ikke gør noget ved dem ...
Avatar billede saudoo Nybegynder
18. april 2004 - 22:33 #3
Ha ha.. ja, det kan han jo kun, hvis han angiver farverne i sin style, og knapperne til at modtage information fra den. :D
Avatar billede olebole Juniormester
18. april 2004 - 22:43 #4
<ole>

Haha ... selv!  :)

'Pissemænd' tror fejlagtigt, at alle er 'pissemænd'.
'Pissemaskiner' er (Gud være lovet) ikke de eneste maskiner i verden.
'Pissemænd' burde af og til nyde et Æble og få deres horisont udvidet.

Har man arbejdet på en økologisk vegetarmaskine, ved man, hvor meget gylle der er proppet i en 'pissemaskine' ... *puhhhhh*  :x(

AL MAGT TIL ÆBLERNE!  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2004 - 22:52 #5
Spørgsmålet er om vi ikke skulle oprette en sidekategori til denne, der hedder Programmering : (D)HTML : Internet Explorer

:D
Avatar billede olebole Juniormester
18. april 2004 - 22:54 #6
hint for de 'tunge': Mit gæt er, at lousoe sidder og kikker på en form på en Mac - og resten på en PC  :)

lousoe >> Du kan sætte baggrund, tekstfarve, kanter, skrift størrelse, højde, bredde, m.m. på inputs type="text", textareas og buttons.
Du kan næsten ikke gøre noget ved type="file".
type="radio" og type="checkbox" giver ofte lidt uventede virkninger (prøv).
select-elementer er der en del, du ikke kan sætte - herunder kanter.