Avatar billede butcher Nybegynder
18. april 2004 - 21:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

link til udklipsholder

Jeg har søgt men syntes ikke rigtigt noget af det virker, ellers misser jeg totalt noget.

Jeg skal faktisk bare bruge et link der kopiere en fast værdi til udklipsholderen, jeg kom frem til:

<a href='java script:window.clipboardData.setData(\"Text\",\"Dette er min tekst til clipboardet\");
'>127.0.0.1</a>

Men det funker ikke rigtigt ..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. april 2004 - 21:53 #1
Se f.eks: http://www.htmlgoodies.com/beyond/clipboard.html
Direkte: http://www.htmlgoodies.com/beyond/clipboard.html#js

tmp = "Dette er min tekst"; Copied = tmp.createTextRange();Copied.execCommand("Copy");
Avatar billede butcher Nybegynder
18. april 2004 - 22:01 #2
Jamen jeg skal ikke markere noget i et felt, bare ha en fast værdi ind i udklipsholder.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. april 2004 - 22:07 #3
har du prøvet?:

<a href="#" onclick="tmp = \"Dette er min tekst\"; Copied = tmp.createTextRange();Copied.execCommand('Copy');return false;">127.0.0.1</a>
Avatar billede roenving Novice
18. april 2004 - 22:10 #4
-- men jeg vil da give slagteren ret i, at det er noget underligt noget at gå op på 5. sal for at kaste et glas vand på parkeringspladsen, hvis man i forvejen står på parkeringspladsen med vandglasset i hånden ...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. april 2004 - 22:13 #5
Kan man må bare bruge?: tmp="noget";tmp.execCommand('Copy')
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. april 2004 - 22:13 #6
roenving> Jeg tror at det er en del sjovere, fra 5. sal...? :-)
Avatar billede olebole Juniormester
18. april 2004 - 22:23 #7
<ole>

'Stransløven' har nu fat i noget ... IE4.x boede på 5. sal  ;o)

Fra IE5.0 og frem kan man dog bruge:
  <a href="#" onclick="window.clipboardData.setData('Text','Dette er min tekst til clipboardet');return false">Copy</a>

butcher >> Du har ged i dine gåseøjne - det er den eneste fejl  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
18. april 2004 - 22:24 #8
Nu gik det ikke på evt. manglende energi - men på surfbrædtet ... derfor 'Strandløven' - og ikke 'Stransløven' ... sorry  :D
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. april 2004 - 22:26 #9
olebole> Det går nok ;-)
Avatar billede butcher Nybegynder
19. april 2004 - 18:04 #10
Jeg prøver dem lige af.
Avatar billede butcher Nybegynder
27. april 2004 - 21:25 #11
Undskyld for forsinkelse har ikke haft tid til at tjekke det ud, men olebole var helt rigtig på den.

Olebole smid et svar så du kan få point :)
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2004 - 21:40 #12
s'gerne  ;o)