Avatar billede kim1234 Nybegynder
18. april 2004 - 08:36 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til DivX, lyden er forskudt??

Jeg er ved at rippe vob filer om til DivX, men en af dem bliver ved med at lave lyden
forskudt, så lyden kommer lige før den skulle ha' været.

Hvorfor kan det være den gør det??
Og kan jeg gøre noget ved det??

Jeg bruger dette program til at rippe med: Gordian Knot 0.28.7

På forhånd tak
Thomas
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2004 - 10:54 #1
Du kan bruge Virtual Dub til at rykke lyden med - det følger med til Gordian Knot.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2004 - 10:56 #2
http://www.digitalempire.ath.cx/news.php - her er en guide til forskudt lyd - siden er dog nede pt :(
Avatar billede kim1234 Nybegynder
18. april 2004 - 11:51 #3
Hvis siden bliver ved med at være nede, gider du så ikke forklare mig hvordan jeg gør med Virtual dub??
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2004 - 22:42 #4
Ja, der går desværre lidt inden den kommer op igen :o)

Når du bruger GordianKnot til at lave DVDrip skal du være opmærksom på en ting.

Nå du laver dit DVD2AVI projekt, så vil du ende op med nogle AC3 filer.
I filnavnet vil der f.eks. stå "delay 80ms"
Dette betyder at når din lyd så skal muxes med din film, så skal du huske at fortælle GordianKnot at lyden skal forskydes i forhold til filmen.

Det gøres under fanbladet "Encoder".
Har er en checkbox der hedder delay. Der skal du skrive det antal ms. som der står i filnavnet på din AC3 fil. Og det er ligemeget om du beholder din AC3 eller laver den om til MP3.
Avatar billede kim1234 Nybegynder
19. april 2004 - 00:21 #5
Kanon, jeg prøver det lige.....
Avatar billede kim1234 Nybegynder
19. april 2004 - 00:26 #6
Jeg er lidt på den....
I min lyd fil står der "DELAY 0ms"

Og der er ikke checkbox under fanebladet "Encoder" der hedder "Delay"
Avatar billede kim1234 Nybegynder
19. april 2004 - 00:33 #7
Nu ser jeg lige at det er dig som har websiden som skrives om. :)
Kan jeg ikke få dig til at sende mig guiden til virtual dub som notepad fil??
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2004 - 08:47 #8
I min lyd fil står der "DELAY 0ms" <--- Ja, så er det ikke her problemet ligger.

der er ikke checkbox under fanebladet "Encoder" der hedder "Delay" <-- Jo, der er :o)

Jeg kan desværre ikke sende guiden til dig, men her er en ganske god en du kan kigge på:

XVID: http://www.doom9.org/gknot-main5.htm
DIVX: http://www.doom9.org/gknot-main3.htm
Avatar billede kim1234 Nybegynder
19. april 2004 - 08:59 #9
Så nu fandt jeg Delay!
Men jeg har ikke brug for de guides du henviste til, da jeg har lavet mange efterhånden, og det er kun et par stykker af dem som driller med lyden.

Så jeg har brug for en guide til Virtual Dub, hvor jeg kan rette op på den forskudte lyd.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2004 - 09:35 #10
nå OK. :o)

Der er flere forskellige måder man kan gribe det an på, men her er en lang artikel, med en masse gode forslag.
http://nickyguides.digital-digest.com/audio-synch.htm
Men husk.... Det kræver godt med tålmodighed :o)
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2004 - 07:28 #11
fik du det til at virke... ?
Avatar billede kim1234 Nybegynder
20. april 2004 - 10:22 #12
Nej jeg droppede det!
Jeg gad simpelthen ikke at rode med det mere så alle filerne er slettet.

Men tak for hjælpen alligevel! :)
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2004 - 10:48 #13
any time... :o)

Ja, det er fandens til pillearbejde, at få lyd og billede i sync.