Avatar billede razzor Nybegynder
18. april 2004 - 02:44 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Form Mail. Hva er fejlen?

Hej...
Har her på experten kikket lidt efter form mail scripts, fandt en masse og stykkede det sammen efter der jeg skulle bruge det til. Men kan ikke rigtig få det til og virke. Den vil simpelthen ikke sende mailen afsted. kommer med fejlen [405 - Resource not allowed] og aner ikke hva det kan være. Hoster med egen server, IIS. Leger meget med HTML og PHP, men er stadig en "hest" til det.  :)

Best Regards Jesper Ramsgaard.

Scriptet kan ses i "funktion" på test2.klelund.dk/formmail5.php

<?php
if(isset($_POST['send'])){

mail("ramsgaard@ofir.dk", "$_POST[antal]", "$_POST[evt]", "From: $_POST[navn] <$_POST[mail]>\nContent-type: text/html; charset=iso-8859-1");
echo "Din mail er nu sendt";
}
if(!isset($_POST['send'])){
?>

<form action="<?php echo $PHP_SELF; ?>" method="post">
Navn: <input type="text" name="navn" size="20"><br>
Email: <input type="text" name="mail" size="20"><br>
Antal: <input type="text" name="antal" size="20"><br>
Eventuelt: <input type="text" name="evt" size="20"><br>
<input type="submit" name="send" value="Send tilmelding">
</form>
<?php
}
?>
Avatar billede roenving Novice
18. april 2004 - 02:56 #1
Kan (næsten !-) ikke noget php, men nogle ting, som kunne give fejl:

<?php
if(isset($_POST['send'])){

mail("ramsgaard@ofir.dk", $_POST['antal'], $_POST['evt'], "From: $_POST['navn'] <$_POST['mail']>\nContent-type: text/html; charset=iso-8859-1");
echo "Din mail er nu sendt";
}else
{
?>
Avatar billede sukos Juniormester
18. april 2004 - 03:43 #2
Hvis du bruger "vis kilde" for din formular, kan du bl.a. se:

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable:  PHP_SELF in <b>D:\--- Test Webs ---\formmail5.php</b> on line <b>10</b><br />

Så start med at ændre
<form action="<?php echo $PHP_SELF; ?>" method="post">

til

<form action="<?php echo $_SERVER["PHP_SELF"]; ?>" method="post">
Avatar billede razzor Nybegynder
18. april 2004 - 13:09 #3
Sukos--> Ja... Det var lige der skulle laves om... funger som det skal nu.. det er bare kongobajer... :) Kom med et "svar" så kan du få lidt point for det...

Roenving--> Forstod ikke hva du mente fejlen kunne være, men det var heller ikke det der var galt... Men hvis du ligger et svar så kan du få 20 point, bare fordi du prøvede at finde fejlen.

Ellers så ha en forsat go' sommer... :)
Avatar billede roenving Novice
18. april 2004 - 15:24 #4
Nej tak !-)
Avatar billede razzor Nybegynder
18. april 2004 - 16:49 #5
Roenving---> Bare iorden...

Sukos---> ved godt at det ikke har noget med spørgsmålet og gøre, men kan du lave om på formularen sådan at alle posterne bliver skrevet i selve emailen og ikke bare i emne feltet...
Avatar billede sukos Juniormester
18. april 2004 - 18:42 #6
Prøv dette:

<?php
$sendto = "ramsgaard@ofir.dk";
$emne = "Mail fra ". $_SERVER["HTTP_HOST"];

if(isset($_POST["send"])){

if(trim($_POST["email"]) == "") {
$email = "dead@mail.dk";
}else{
$email = $_POST["email"];
}

$body = "Mail fra ". $_POST["navn"] ."\nEmail: ". $_POST["email"] ."\nAntal: ". $_POST["antal"] ."\nEvt. ". stripslashes($_POST["evt"]);

if(@mail($sendto, $emne, $body, "From: $_POST[navn]<$email>")) {
echo "Din mail er nu sendt";
}else{
echo"Ups, der var desværre problemer med at afsende email'en! <a href=\"". $_SERVER["PHP_SELF"] ."\">Prøv igen</a>";
}

}else{
?>

<form action="<?php echo $_SERVER["PHP_SELF"]; ?>" method="post">
Navn: <input type="text" name="navn" size="20"><br>
Email: <input type="text" name="email" size="20"><br>
Antal: <input type="text" name="antal" size="20"><br>
Eventuelt: <input type="text" name="evt" size="20"><br>
<input type="submit" name="send" value="Send tilmelding">
</form>
<?php
}
?>
Avatar billede sukos Juniormester
18. april 2004 - 18:43 #7
Og du skal ikke gi´ 200 point for det!
Så lav selv et svar, så du kan få nogen point selv også!!!
Avatar billede razzor Nybegynder
18. april 2004 - 19:11 #8
Det må jeg nok sige... Det kalder jeg for service. du laver et stript til mig og siger dermed at jeg selv skal tage nogle af pointene...
Det er for vildt, det skal du virke ha tak for. :)

Best Regards
            Jesper Ramsgaard