Avatar billede celcius Nybegynder
17. april 2004 - 17:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Txt-fil - søgning

Jeg har en txt fil med en masse data i. Nu vil jeg så til at søge i skidtet og udføre nogle handlinger baseret på indholdet i filen. Jeg skaffer fint forbindelse til filen og kan søge efter diverse tekst-strings og andet godt. Mit problem er det loop jeg vil benytte mig af, ikke fungerer. Den når tilsyneladende aldrig til enden af filen og det bliver dermed et evigt - og meget kedeligt - loop. Hvordan får jeg den til at smutte ned til næste linie i txt filen? MyTextFile.movenext fungerer ikke :(

"
Set MyFileObj = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set MyTextFile = MyFileObj.OpenTextFile(Server.MapPath("../Adresse/fil.txt"))

WHILE NOT MyTextFile.AtEndOfStream

<UDFØR HANDLING>

WEND
MyTextFile.Close
"
Avatar billede tbm_iceman Nybegynder
17. april 2004 - 17:40 #1
Hvis du vil bruge "AtEndOfSteam" er du nødt til at årne filen med:

Const OpenFileForReading = 1
Const OpenFileForWriting = 2
Const OpenFileForAppending = 8

Set File = FSO.GetFile(Server.MapPath("../Adresse/fil.txt"))
Set MyTextFile = File.OpenAsTextStream(OpenFileForReading)
Avatar billede tbm_iceman Nybegynder
17. april 2004 - 17:42 #2
ups
......
' Constants for opening files
Const OpenFileForReading = 1
Const OpenFileForWriting = 2
Const OpenFileForAppending = 8

Set File = MyFileObj.GetFile(Server.MapPath("../Adresse/fil.txt"))
Set MyTextFile = File.OpenAsTextStream(OpenFileForReading)

Så kan du så vælge at bruge:
1.
MinVar = MyTextFile.ReadAll
MyTextFile.Close

2.
Do While Not TextStream.AtEndOfStream
MinVar = MinVar & TextStream.ReadLine
Loop

Håber du kan bruge det...
Avatar billede tbm_iceman Nybegynder
17. april 2004 - 17:46 #3
' Constants for opening files
Const OpenFileForReading = 1
Const OpenFileForWriting = 2
Const OpenFileForAppending = 8

Set MyFileObj = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set File = MyFileObj.GetFile(Server.MapPath("../Adresse/fil.txt"))
Set MyTextFile = File.OpenAsTextStream(OpenFileForReading)

Do While Not TextStream.AtEndOfStream
  MinVar = MinVar & TextStream.ReadLine
Loop
MyTextFile.Close

Det er nok den jeg vil bruge!
Avatar billede celcius Nybegynder
17. april 2004 - 17:54 #4
Jeg får en "Object required: ''" error når den når til "Do While Not TextStream.AtEndOfStream"... nogen anelse om hvad fejlen skyldes?
Avatar billede tbm_iceman Nybegynder
17. april 2004 - 18:06 #5
ups det skal selvfølgelig være:

Do While Not MyTextFile.AtEndOfStream

istedet for:

Do While Not TextStream.AtEndOfStream
Avatar billede celcius Nybegynder
18. april 2004 - 00:59 #6
yup - that did it. Takker for hjælpen. Det færdige resultat ser ud som følger:

' Constants for opening files
Const OpenFileForReading = 1
Const OpenFileForWriting = 2
Const OpenFileForAppending = 8

Set MyFileObj = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set File = MyFileObj.GetFile(Server.MapPath("../Adresse/fil.txt"))
Set MyTextFile = File.OpenAsTextStream(OpenFileForReading)

Do While Not MyTextFile.AtEndOfStream
  MinVar = MinVar & MyTextFile.ReadLine
Loop
MyTextFile.Close

Svaret accepteret og point givet.