Avatar billede cem Nybegynder
17. april 2004 - 14:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

koble to sider sammen

Jeg har denne siden:
http://www.mepro.no/geo/beskjeder.asp?w=write

der skal det gå an å trykk "Finn bruker"

der får man opp et popup vindu...der skal dt være mulig å legge til bruker...men jeg lurer på hvordan jeg skal få koblet sammen popup-vinduet og den andre siden...for når han trykker "legg til bruker" så skal brukeren han har valgt komme i den første siden...hvor han skriver beskjeden...

her er litt kode hvis det er ønskelig:
<form name="leggtil" id="leggtil">
<select size="12" name="Brukere" style="font-family: ver; border-style: solid; border-width: 1; font-size:10px; text-align:center">

<%
SQL = "SELECT epost FROM T_Profil"
SET RS = Connect.Execute(SQL)

if RS.eof then
rs.close
set rs = nothing
Response.Write "<option>Ingen funnet</option>"
else
do until rs.eof
Epost = RS("Epost")
%>

<option value="<%=Epost%>"><%=Epost%></option>

<%
RS.movenext
loop
rs.close
set rs = nothing
end if%>

</select>
<input type="submit" value="Legg til bruker" OnClick="document.forms.leggtil.Brukere.value=='+ document.forms.lagttil.Brukere.value +'">
____________________________________________________

Vet dere hvordan jeg kan gjøre dette?
Avatar billede roenving Novice
17. april 2004 - 15:02 #1
Forstår ikke lige ?-)

Du har en select med en liste, som du henter fra din database, og vil du så tilføje en bruger til den ?o]

-- men den skal vel så også tilføjes din database -- og eventuelt føres ned til start-dokumentet ...
Avatar billede cem Nybegynder
17. april 2004 - 15:15 #2
nei...den skal KUN tilførest start-dokumentet...
jeg henter alle brukerne fra database...der skal man velge hvem man vil sende beskjed til....ved å markere bruker å trykke "legg til"...da skal brukernavnet...komme opp i Til-inputen i start-dokumentet...
Avatar billede roenving Novice
17. april 2004 - 15:33 #3
Fra popup'en adresserer du start-dokumentet med opener, så det kunne f.eks. være:

<form name="leggtil" id="leggtil" onsubmit="opener.FORMNAVN.FELTNAVN.value=this.Brukere.value;self.close();">

...

<input type="submit" value="Legg til bruker">
</form>
Avatar billede cem Nybegynder
17. april 2004 - 15:59 #4
hvordan "adresserer jeg start-dokumentet"???
Avatar billede roenving Novice
17. april 2004 - 16:04 #5
Avatar billede cem Nybegynder
17. april 2004 - 16:34 #6
Jeg fikk til å lukke vinduet...men ikke å få inn brukernavnet:

her koden:
<tr><td valign="top"><%=Skrifta%>
<form name="leggtil" id="leggtil" onsubmit="opener.beskjeden.til.value=this.Brukere.value;self.close();">
<select size="12" name="Brukere" style="font-family: ver; border-style: solid; border-width: 1; font-size:10px; text-align:center">

<%
SQL = "SELECT epost FROM T_Profil"
SET RS = Connect.Execute(SQL)

if RS.eof then
rs.close
set rs = nothing
Response.Write "<option>Ingen funnet</option>"
else
do until rs.eof
Epost = RS("Epost")
%>

<option value="<%=Epost%>"><%=Epost%></option>

<%
RS.movenext
loop
rs.close
set rs = nothing
end if%>

</select>
<input type="submit" value="Legg til bruker">
</td></tr>

______________________________________________________________
KODE2
_______________________________________________________________

<form method="post" action="beskjeding.asp?w=send" name="beskjeden" id="beskjeden">
<table width="90%" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" align="center">
<tr><td width="10%"><font face="verdana" size="1" color="#000000">Til</td><td><input type="text" name="til" maxlength="50"> <a href="#" onclick="window.open('finnbruker.asp?w=beskjed', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=1, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=400, height=250, left = 100, top = 100'); return false;"><font face="verdana" size="1" color="#000000">Finn bruker</a></td></tr>
<tr bgcolor="#EEEEEE"><td><font face="verdana" size="1" color="#000000">Fra</td><td align="left"><font face="verdana" size="1" color="#000000">calla2@spray.no</td></tr>
<tr><td><font face="verdana" size="1" color="#000000">Overskrift</td><td><input type="text" name="til" maxlength="50"></td></tr>
<tr bgcolor="#EEEEEE"><td colspan="2">
<font face="verdana" size="1" color="#000000">Beskjed:<br>
<textarea cols="40" rows="5" name="beskjed"></textarea>
</td></tr>
<tr><td><input type="submit" value="Send beskjed"></td><td>&nbsp;</td></tr>
</table>
Avatar billede roenving Novice
17. april 2004 - 17:06 #7
Hvor er </form> i popup-koden ?-)

-- og den mangler også i KODE2 ...

-- og du har flere potentielle problemer, f.eks. virker popups ikke i nogle browsere, hvis der er mellemrum i window-features-strengen, og dem som er slået fra er overflødige ...

-- og hvem har dog smidt en masse font-tags ind uden at afslutte dem ?-(

<form method="post" action="beskjeding.asp?w=send" name="beskjeden" id="beskjeden">
<table width="90%" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" align="center" style="font-family:verdana,sans-serif;font-size:xx-small;color:black;">
<tr><td width="10%">Til</td><td><input type="text" name="til" maxlength="50"> <a href="#" onclick="window.open('finnbruker.asp?w=beskjed', 'poppage', 'scrollbars=1,width=400,height=250,left=100,top=100'); return false;" style="font-family:verdana,sans-serif;font-size:xx-small;color:black;">Finn bruker</a></td></tr>
<tr bgcolor="#EEEEEE"><td>Fra</td><td align="left">calla2@spray.no</td></tr>
<tr><td>Overskrift</td><td><input type="text" name="til" maxlength="50"></td></tr>
<tr bgcolor="#EEEEEE"><td colspan="2">
Beskjed:<br>
<textarea cols="40" rows="5" name="beskjed"></textarea>
</td></tr>
<tr><td><input type="submit" value="Send beskjed"></td><td>&nbsp;</td></tr>
</table>
</form>
Avatar billede cem Nybegynder
17. april 2004 - 17:18 #8
jeg fikk det til....takk

svar roenving?
Avatar billede roenving Novice
17. april 2004 - 17:23 #9
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
17. april 2004 - 17:32 #10
-- og tak for points ;~}