Avatar billede orbit Nybegynder
17. april 2004 - 08:26 Der er 4 kommentarer

Hotmail virker ikke!

Jeg har et besynderligt problem med min kones computer. Jeg har oprettet en hotmail til hende via min bærbare computer, og der fungerer den fint.

Men på min kones stationære pc med Windows XP kan jeg ikke komme længere end til siden med brugernavn og kode. Andre sider kører tilsyneladende fint ind.

Jeg har forsøgsvis oprettet en hotmail hos både jubii og msn - ingen af dem virker.

Siden har jeg så etableret en almindelig e-mailadresse via outlook. Den har tidligere fungeret fint på en pc som min kone tidligere havde. Men den nægter både at sende og modtage post.

Jeg har prøvet at slå firewall'en fra - formentlig Windows indbyggede. Jeg kender ikke XP så godt, idet jeg kører med 98 på min gode gamle bærbare.

PC'en har vi fået brugt. Den har har tidligere indgået i et netværk på en skole, og vi fik den leveret fra skolen med Windows XP installeret. Kan problemet have noget at gøre med pc'ens tidligere "liv" i et netværk?

Opkoblingen til internettet sker via modem, og her optræder et andet mystisk problem. Hvis ikke vi trækker telefonstikket ud af modemet, starter computeren når nogen ringer os op!

Sætter vi telefonstikket direkte i computeren, kan vi ikke bruge telefonen, idet der ingen klartone er.

Håber oplysningerne er relevante for problemets løsning!
Avatar billede fromsej Praktikant
17. april 2004 - 08:35 #1
Det sidste er nok en indstilling i BIOS, der er "wake on modem", eller noget lignende slået til, det skal du deaktivere.
Hotmail har jeg ikke lige et bud på, andet end du skal tjekke i Funktioner->Internetindstillinger->Klassificerede websteder at MSN eller Microsoft ikke ligger der.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
17. april 2004 - 08:41 #2
Du siger at du har prøvet uden Firewall, hvilken Antivirus prog. kører du med, jeg har haft bøvl med Norton og MSN da det helt skulle slås fra inden vi kunne sende den vej.

Jeg ville tjekke det som Fromsej siger yderligere vil jeg tjekke Konti i OE om man der i Egenskaber kan se om der er noget galt eller forkert indstillet.
Avatar billede orbit Nybegynder
17. april 2004 - 09:59 #3
Tak for kommentarerne.
Vi har (endnu) ikke et antivirusprogram på computeren (med mindre der ligger ét i XP, og det tror jeg ikke), så det kan næppe være det der driller! Kører du så uden antivirusprogram, nordicwolf?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
17. april 2004 - 10:03 #4
Nej jeg bruger Norton Anti Virus, men alle MSN, AOL og lign, har vi slået antivirusen fra da jeg kun har folk der jeg stoler på