Avatar billede coet Nybegynder
16. april 2004 - 22:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

en der kan hjælpe med lidt oc

hej jeg er ved at prøve på at cloke lidt!
jeg sidder med et abit ic7 max3 bundkort.
3ghz prescott Processorer.
sp94 køler med 80 mm blæser.
1024 crosair pc3200 ram (dual).
jeg er ikke en haj til det... er faktisk rart ny i det.
men jeg har fået den op på 3306, men vil gerne have den mere op hvis det kan lade sig gøre altså?
graderne på den er lige omkring de 60.
håber der en der vil hjælpe?
hilsen karsten
ps. og hvor meget tror i den kan komme op på?
Avatar billede the-great-fox Nybegynder
16. april 2004 - 22:14 #1
60C er en del, jeg tro du kan komme lidt længer ned i C ved at bruge noget orligt kølerpasta... det er kommer med er ikke det bedst
men ellers kan du gå ind på www.overclocking.dk og se, der inde er der mange der OC deres computer. Men hvis du kan få de temps lidt ned tro jeg godt du kan ramme de 3,3 ghz. uden de stor problemmer, men heller ikke højer uden bedre køling
Avatar billede coet Nybegynder
16. april 2004 - 22:20 #2
Det er ellers aretic silver 5 jeg har brugt.
Avatar billede the-great-fox Nybegynder
16. april 2004 - 22:27 #3
ok, så er det det bedst pasta :/ prøv at tag din køler af og sæt den på igen, ved godt det lyder dumt, men nogle gange er man kommet til at put for meget pasta i mellem CPU'en og kølerne, så kan ens CPU ikke slippe af med varmen så godt...

husk, der skal et MEGET tyndt lag på.... et baberblad fra en skraper er godt til sådan noget :P
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2004 - 23:13 #4
Prescott bliver en del varmere end Northwood, så 60° helt normalt. Du kan altid købe en hurtigere 80mm blæser til køleren, hvis du gerne vil have den koldere, men det vil larme.

Hvor mange Mhz kører dine RAM ?. Hvis de kører synkront med FSB, som du har hævet fra 200 til 220, kan de ikke komme længere op, PC3200 = 200Mhz (400DDR). Sæt RAM til at køre langsommere end FSB, det kan hjælpe lidt http://www.overclockers.com/articles756/

Normalt vil man hæve Vcore en anelse, men det vil jeg fraråde med den høje temperatur du har. Jeg tror ikke du skal regne med mere end 3,3-3,4Ghz med luftkøling.
Avatar billede coet Nybegynder
17. april 2004 - 13:56 #5
jeg tror jeg bliver hvor jeg er nået til (3.360ghz) jeg kunne godt få den op på 3.430ghz ved at ram mhz blev sat lidt ned, men jeg beholder den højste ram mhz.
3.360 er vel også ok, selv om jeg havde regnet med lidt mere :o(
tak for svarne.
hilsen karsten
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
17. april 2004 - 19:45 #6
Hvad hedder dine ram helt specifikt?
MAX3 kan jo give op til 3,2 V til ram og Corsair er heller ikke nogle dårlige ram, så jeg ville tro, at du ikke behøves at sætte ram hastigheden ned...
Hvad står Vcore til?

Men P4E 3,0 er heller ikke den vilde oc'er, men med en SP94 skulle der være basis for lidt mere end 3,3 Ghz...
/Thomas
Avatar billede coet Nybegynder
18. april 2004 - 16:29 #7
ram volt er 2,6

PRODUCENT: Corsair
MODEL: TWINX1024-3200LL PRO
INFO: Dual Channel ram (Matched Pair), 2 x 512 MB DDR, DDR3200, CL 2.0, 184 pins.

hilsen coet