Avatar billede petey Nybegynder
16. april 2004 - 19:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET og C# :kodeblokke i html

Her et udsnit af koden:
...
<form id="Form1" method="post" target="_blank" enctype="multipart/form-data" runat="server">
<p>
<asp:radiobuttonlist id="valgboks" runat="server" RepeatDirection="Vertical">
<asp:ListItem Value="1"><% Response.Write("TEST"); %> </asp:ListItem>
</asp:radiobuttonlist>
</p>
</form>
....

Når jeg forsøger at køre det, får jeg at vide:
Parser Error Message: Code blocks are not supported in this context med henvisning til <% Response.Write("TEST"); %>

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede guidmaster Nybegynder
16. april 2004 - 19:55 #1
Du blander asp.old med asp.net - det kan du ikke!
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. april 2004 - 12:16 #2
Du får lige et par eksempler som forhåbentlig kan bringe dig videre...

Først en aspx-fil:

<%@ Page language="c#" Codebehind="Binding.aspx.cs" AutoEventWireup="false" Inherits="Snippets.EkspertenTries.Binding" %>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" >
<HTML>
    <HEAD>
        <title>Binding</title>
        <meta name="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1">
        <meta name="CODE_LANGUAGE" Content="C#">
        <meta name="vs_defaultClientScript" content="JavaScript">
        <meta name="vs_targetSchema" content="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5">
    </HEAD>
    <body>
        <form id="Form1" method="post" runat="server">
            <P>
                <asp:TextBox id="txt1" runat="server" Width="100px"></asp:TextBox><br>
                <asp:TextBox id="txt2" runat="server" Width="100px"></asp:TextBox><BR>
                <asp:DropDownList id="dd" runat="server" Width="100px"></asp:DropDownList><BR>
                <asp:Button id="btn" runat="server" Text="Button" Width="100px"></asp:Button>
            </P>

            <P>
                <asp:TextBox id=txtDb1 runat="server" Text="<%# SomeString %>" Width="100px"></asp:TextBox><BR>
                <asp:TextBox id="txtDb2" runat="server" Text="<%# SomeInt %>" Width="100px"></asp:TextBox><BR>
                <asp:DropDownList id="ddDb" runat="server" Width="100px" DataSource="<%# SomeArray %>"></asp:DropDownList><BR>
                <asp:Button id="btnDb" runat="server" Text="<%# ButtonText %>" Width="100px"></asp:Button>
            </P>
        </form>
    </body>
</HTML>

Og en code-behind fil i C#
using System;
using System.Collections;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Web;
using System.Web.SessionState;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.HtmlControls;

namespace Snippets.EkspertenTries
{
    /// <summary>
    /// Summary description for Binding.
    /// </summary>
    public class Binding : System.Web.UI.Page
    {
        // textbokse
        protected System.Web.UI.WebControls.TextBox txt1;
        protected System.Web.UI.WebControls.TextBox txt2;

        // databundne textbokse
        protected System.Web.UI.WebControls.TextBox txtDb1;
        protected System.Web.UI.WebControls.TextBox txtDb2;

        // dropdownlist
        protected System.Web.UI.WebControls.DropDownList dd;

        // databundet dropdownlist
        protected System.Web.UI.WebControls.DropDownList ddDb;

        // knap
        protected System.Web.UI.WebControls.Button btn;

        // knap med databunden tekst
        protected System.Web.UI.WebControls.Button btnDb;

        // variable
        protected string SomeString = "et eller andet...";
        protected int SomeInt = 100;
        protected string[] SomeArray = {"Hej","med","dig"};
        protected string ButtonText = "Reload";

        private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
        {
            if(!IsPostBack)
            {
                // programmatisk angivelse
                this.txt1.Text = SomeString;
                this.txt2.Text = SomeInt.ToString();
                this.dd.DataSource = SomeArray;

                foreach(string s in SomeArray)
                {
                    dd.Items.Add(new ListItem(s,s));
                }

                this.btn.Text = ButtonText;

                // databinding
                DataBind();
            }

        override protected void OnInit(EventArgs e)
        {
            InitializeComponent();
            base.OnInit(e);
        }

        private void InitializeComponent()
        {
            this.Load += new System.EventHandler(this.Page_Load);
        }

Håber du kan bruge det til noget - mvh.
Avatar billede petey Nybegynder
18. april 2004 - 12:46 #3
Tak. Send et svar snepnet så får du 60 point.
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. april 2004 - 14:12 #4
ok :o)