Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
16. april 2004 - 17:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

webhotel med dynamiske subdomæner

hej eksperter :)

jeg skal ud og finde et webhotel som kan tilbyde dynamiske subdomæner, virtuelhost eller hvad man kan kalde det...

min side har brug for at alle subdomæner, ligegyldigt hvad de hedder og hvordan de ser ud skal bruge det fra roden...

et eksempel for forklare mig ikke så godt ;]

jeg har et domæne:
mitdomain.dk
der smider jeg min side op... mine brugere skal så bruge subdomæner for at tilgå deres indhold på siden og det skal ikke være så jeg skal ind og oprette dem, så alle måder at tilkomme mitdomain.dk skal så bruge roden og så har jeg et script deri der læser hvilket subdomæne der er tale om...

mitdomain.dk
bent.mitdomain.dk
jeg.hedder.kaj.og.er.12.mitdomain.dk

alle er ens og bruger mitdomain.dk

på min local-webserver har jeg lavet det sådan her:

<VirtualHost *>
    ServerAdmin admin@elskermad.dk
    ServerName alnet.dk
    ServerAlias *.alnet.dk
    DocumentRoot e:/alnet.dk
    ErrorLog e:/logs/alnet.dk-error_log
    CustomLog e:/logs/alnet.dk-access_log common
</VirtualHost>

lang forklaring til det, men mit spørgsmål var... kender i en host hvor jeg kan få det sådan sat op?
har ikk råd til dyre løsning hvor de så skal hoste min egen server osv...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
16. april 2004 - 17:08 #1
Jeg vil tro at alle gør det, i hvertfald dem som hoster dine sider på en linux maskine. Jeg har PT. dog kun kendskab til mig selv. www.leweb.dk
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
16. april 2004 - 17:10 #2
jeg har et webhotel hos web10.dk nu, men de kan desværre ikke tilbyde mig det så det er virkelig træls... kigger lige på din side!
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. april 2004 - 17:11 #3
De fleste udbydere kan.. Du kan se på eks. www.adweb.dk eller hos dalbjerg.. Dog behøver egen server ikke koste det vilde at havde hosted ude i byen.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
16. april 2004 - 17:20 #4
okay, jeg har kigget lidt på wannafind.dk fordi de har en hel del smarte ting som betalingsystemer osv og fordi de er store og derfor vel burde have gode oppetider..
ved I om de kan klare det jeg har brug for?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
16. april 2004 - 17:28 #5
dalbjerg: har oprettet en besked på jeres livesupport... hvordan får jeg svar?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
16. april 2004 - 17:31 #6
elskermad: via email. Svarer lige engang i aften, nå jeg kommer hjem.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
16. april 2004 - 18:25 #7
der må da være andre der kender til nogle webhoteller hvor det er muligt?

vil specielt gerne vide om wannafind.dk har den mulighed! (har kontaktet deres support, men åbenbart rigtig lang svartid :/)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
16. april 2004 - 21:03 #8
ehmn dalbjerg du må da svart være kommet hjem hvis du var på arbejde?
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. april 2004 - 00:24 #9
Hvad skal du bruge mere end subdomæner af plads og hvad vil du give, det er nemmere at svare så..
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
17. april 2004 - 09:30 #10
- 100mb til at starte med, men skal være mulighed for at kunne udvide med det jeg har brug til fornuftige priser
- PHP4/MySQL og phpmyadmin
- fri trafik (skal ikke bruges til download eller noget, men gratis webshops)
- pop3-mail konti, min 5 stk (webmail er ikke et krav)
- FTP-konto
- mulighed for at downloade log-filer
- virusscanning af mails
- gratis support via mail
- gode oppetider

- pris: _max_ 100 kr inkl moms per måned, må meget gerne være billigere!

- også selvfølgelig det med dynamiske subdomæner!

tror det er nogenlunde de krav jeg har til det pt..

synes ikke du har fået skrevet tilbage dalbjerg?
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. april 2004 - 15:32 #11
Så kan jeg anbefale mig selv.. Se minisite :D

Ellers kig på website som www.2kweb.dk/www.pil.dk /www.dandomain.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. april 2004 - 15:33 #12
www.2kweb.dk /www.pil.dk /www.dandomain.dk
Avatar billede itfree1 Nybegynder
18. april 2004 - 21:55 #13
kig her www.secnet.dk
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
24. april 2004 - 11:25 #14
ehmn synes ikke at nogen af dem i fandt til mig var brugbare! - desværre :(

lægger i nogle svar til mig?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
30. maj 2004 - 19:59 #15
nå, men så tager jeg selv mine points!