Avatar billede rudestrand Nybegynder
16. april 2004 - 09:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

preload inde midt i en swf?

hej, jeg har en lille swf, hvor jeg gerne vil have en preload, samt load-animation sat ind midt i movien (frame 5), den skal vise et lille stykke grafik og loade de sidste 3 frames, hvordan kan det gøres?
Avatar billede per-olof Nybegynder
16. april 2004 - 10:24 #1
Find frem *.fla filen før at ændre mit i movien
Avatar billede rudestrand Nybegynder
16. april 2004 - 11:21 #2
undskyld, men jeg forstår ikke hvad du mener?? Prøv lige igen...
Avatar billede per-olof Nybegynder
16. april 2004 - 11:30 #3
Du siger du har en lille *.swf fil som du "sat ind midt i movien (frame 5), den skal vise et lille stykke grafik og loade de sidste 3 frames".Det er du nødt til at gøre i en *.fla file før at dærefter lave en ny *swf fil
Avatar billede per-olof Nybegynder
16. april 2004 - 11:33 #4
Måske er det så at jeg ikke forstår hvad du mener
Avatar billede rudestrand Nybegynder
16. april 2004 - 12:53 #5
okay, jeg er klar over at jeg gør det i .fla filen!!! I min .fla film, vil jeg i 5. frame indsætte en preloader som loader resten af filmen inden den går videre, jeg har et mc med en animation som skal vises i frame 5, imens resten af filmen loades.
Avatar billede per-olof Nybegynder
16. april 2004 - 13:02 #6
Ok undskyld mig.
Då er du nødt til at finde et af proffen fordi det kan jeg ikke direkte svare på
Avatar billede _k Nybegynder
16. april 2004 - 13:21 #7
Lyder mere eller mindre som en alm. preloader du har gang i? Jeg skal lige være sikker: du arbejder kun med én .fla ikke? Eller vil du hente en swf ind i filmen der allerede kører?
Hvis det er førstnævnte, kan du bruge en ganske alm. preloader som der findes rigtig mange af rundt om på nettet....
Avatar billede rudestrand Nybegynder
16. april 2004 - 14:50 #8
jeg kører min "hoved"-movie hvor der er en knap - når man trykker på den skal den åbne en .swf i den movie som kører, denne .swf skal, for at undgå at grafikken ikke er loadet, have en preloader som jeg vil indsætte i den nyåbnede .swf, ikke i 1. frame men i 5. frame.
Mit script på knappen i "hoved"-movien ser sådan ud:

on (press) {
    loadMovieNum("channel11.swf", 10);
}
Avatar billede iko Nybegynder
16. april 2004 - 15:05 #9
Du kan gøre det at du simpelhen lægger preloaderen inde den *.swf du lægger ind, altså hvis du vil loade den ind i et movieclip eller noget....
Avatar billede rudestrand Nybegynder
16. april 2004 - 15:48 #10
okay, mit spørgsmål går måske mere på om man KAN ligge en preloader inde midt i en movie - normalt vil den jo være i 1. frame, men jeg kunne godt tænke mig at den er i 5. frame, kan man det og kan jeg bare bruge en almindelig preloader??
Avatar billede iko Nybegynder
16. april 2004 - 16:57 #11
Det kan du ikke,  for hvis du kommer til frame 5 vil filen nok være loaded, men hvis den ikke er loaded kan du sagtens.. Ikke noget problem...
Hmm hvorfor afprøver du det ikke bare?
Avatar billede _k Nybegynder
16. april 2004 - 19:44 #12
Actionscript indeholder metoderne _framesloaded og _totalframes, så du kan sagtens have en preloader inde midt i en film. Det er ikke ofte man ser denne løsning, men teoretisk set er der ikke noget til hinder for at den virker.
Når du loader en film, hentes den frame by frame. Dvs. at ligger der f.eks. et "tungt" billede i frame 10, bliver alt før frame 10 hentet meget hurtigt, hvorefter det vil se ud som om loadningen "hænger" indtil hele billedet er hentet. Det betyder, at en preloader som fungerer ved at tælle frames, og viser resultatet i procent, hakker lidt under loadningen.

I princippet kan du smide følgende på din 5. frame (modificeret fra hjælpen):

stop();
this.onEnterFrame = function() {
  if (_framesloaded >= _totalframes) {
    play();
} else {
    _root.loader._xscale = (_framesloaded/_totalframes)*100);
}
Avatar billede rudestrand Nybegynder
19. april 2004 - 14:00 #13
hmm, jeg kan ikke få det til at virke, flash skriver at der er syntaxfejl, og jeg kan ikke rigtig finde fejlen - vil du prøve igen, og så har jeg et mc som jeg gerne vil have til at køre i loading framen, kan jeg bare smide det ind på framen, eller skal det med i koden?
Avatar billede _k Nybegynder
19. april 2004 - 15:55 #14
Du skal bare fjerne parantesen efter 100.

Og ja, looper din animation inden i det mc du placerer på frame 5, kan du have det liggende her, så skulle animationen virke fino.
Avatar billede rudestrand Nybegynder
20. april 2004 - 10:22 #15
Tak _k, smid et svar og du får point!
Avatar billede _k Nybegynder
20. april 2004 - 12:51 #16
Super!