Avatar billede simon-14 Nybegynder
15. april 2004 - 21:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Billede upload, vis på anden side

Ved godt det er meget forlangt,
men er der nogen der lige kan smide nogle koder ind her:

koderne, til en side, med form, og alt det der upload script

og koder som jeg kan sætte ind på en anden side , hvor billederne bliver vist..

håber der er nogen der vil lave det til mig..
super eksperter ..
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2004 - 01:49 #1
URL til upload script:
http://www.pacroon.dk/projects/upload.phps

URL til billed-visnings-script:
http://www.pacroon.dk/projects/dir_thumb/dir_remake.phps

Prøv dem, og se om du kan rette i dem, ellers spørg. ;)

- pacroon
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2004 - 01:56 #2
Lidt forklaring til koden:

Uploadscriptet uploader filer til det biblotek som upload.php ligger i.
Den første linje hedder:

$archive_dir="/dir/<dir>";

Denne skal rettes til det biblotek på din webserver, hvor filen ligger.

Den næste variabel hedder:

$max_filesize = 1000000;

Den bestemmer den maximale størrelse på de filer der smides op. (Så folk ikke uploader kæmpestore filer til din server. Størrelsen representeres i bytes.

Billedvisningsscriptet er fyldt med css-tags og javascripts, som du også skal have med.
Javascriptfilen er:
http://www.pacroon.dk/projects/dir_thumb/thumbnails.js (læg denne i samme biblotek som de andre filer)

Den tager alle filer der ligger i bibloteket, og lister dem, sorteret i rækkefølge, og lister dem nedad. Holder man musen over, vises et lille preview af billedet.

Kører du længere ned i scriptet finder du variablen:

$default_dir = "/din/komplette/sti";

Den skal igen rettes til samme sti som du gav den øverste.

Nede i for-løkken er der en ifsætning der ser sådan ud:

if($filenames[$i] != '.' && $filenames[$i] != '..' && $filenames[$i] != 'thumbnails.js' && $filenames[$i] != 'dir_remake.phps' )

Den gør, at ., .., thumbnails.js og dir_remake.phps ikke vises i listen.

Ønsker du at flere filer ikke skal vises, skal du blot tilføje det i denne sætning.

God upload-lyst! ;)
Avatar billede simon-14 Nybegynder
18. april 2004 - 17:21 #3
Det virker fuldstændig hat!
Avatar billede simon-14 Nybegynder
18. april 2004 - 17:23 #4
det virker slet ik!
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2004 - 17:53 #5
Hvordan udarter fejlen sig?
Avatar billede simon-14 Nybegynder
18. april 2004 - 18:41 #6
den uploader ik, den kan ikke vise, og jeg ved ik hvad

Har du ik jeg ik skal ændre på som uploader i  mappen files  der ligger i rodet

og siderne skal være sådan så jeg bare kan kopiere det ind i min ramme så det passer til designet..
Avatar billede simon-14 Nybegynder
20. april 2004 - 22:42 #7
har fået det iorden takket være en ven