Avatar billede mikoalngelo Nybegynder
15. april 2004 - 20:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sætte et element til en class, erklæret i en anden ramme

Jeg synes selv, at titelen siger alt, men her kommer det:

Kan man lave en iframe i et dokument, der har linket
<a href="http://harrypotter.lk-data.net" class="[Hvad skal der stå her???]">Harry Potter</a>
men kun have defineret klassen i det dokument, der indeholder iframen
Avatar billede keysersoze Guru
15. april 2004 - 20:32 #1
det kan du ikke nej - det dokument du loader ind skal have stylesheet selv
Avatar billede mikoalngelo Nybegynder
15. april 2004 - 20:35 #2
Kan man heller ikke hvis man er villig til at bruge php og JavaScript?
Avatar billede keysersoze Guru
15. april 2004 - 20:46 #3
du kan vha javascript fra hovedvinduet give elementer i iframen styles (eller hvad du end vil gøre - men om man kan hente en css-classe i iframen fra hovedvinduet vha javascript tør jeg ikke svare på :o/
Avatar billede olebole Juniormester
15. april 2004 - 23:45 #4
<ole>

Det er svært for mig at gennemskue begrundelsen for ikke at skrive CSS'en i det dokument, hvor den skal bruges ... kan du hjælpe på det, kan det være, jeg kan hjælpe med problemet  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
15. april 2004 - 23:46 #5
Du kan selvfølgelig kopiere inedholdet af dit stylesheet over, eller du kan aflæse de properties, som hører til en klasse e.l., og så sætte dem på ...

-- men det er _meget_ nemmere at sætte een linje med et link til stylesheetet end de minimum 7-10 linjer med javascript ind !-)
Avatar billede olebole Juniormester
16. april 2004 - 12:13 #6
... men den nemmeste løsning er langtfra altid den bedste. Det kommer anpå, hvad det skal bruges til  :)
Avatar billede mikoalngelo Nybegynder
16. april 2004 - 13:16 #7
OK... Her kommer den lange historie:
Jeg har et XML-dokument, som indeholder alle link-dataene til en navigationsmenu på min hjemmeside. Jeg vil så sætte denne side ind i en iframe der hvor menuen skal være. Det har jeg ingen problemer med. Dog har jeg det problem, at den side, man er inde på når man viser menuen, har et internt (og det skal være internt) style sheet, der derfinerer, at det element med den ID skal have en hvid baggrund, og være skubbet 0.3em til højre. Dette var så problem-stillingen.

Men jeg tror at jeg snupper roenving's løsning, for den virker, om end ikke bedst, så mest relevant. Er der nogen, der har nogen bedre forslag, så kom endelig med dem. Jeg har (relativt) tid nok...
Avatar billede mikoalngelo Nybegynder
16. april 2004 - 14:04 #8
Er der nogen der ved, hvordan jeg kan inkludere indholdet af et XMLdokument (f.eks. v.h.a. JavaScript), uden at skulle bygge hele siden op ved gennem et XML-dokument?
Jeg mener jeg har hørt noget om et ActiveX-objekt, men er det rigtigt, og kan det gøres Xbrowser?
Avatar billede olebole Juniormester
16. april 2004 - 14:24 #9
Sorry ... til jeg får et fornuftigt svar fra Admin på, hvorfor jeg ikke får en e-mail, når der er nyt i spørgsmålene, gider jeg ikke spilde tid på at hjælpe. Eksperten er meget sjov - men hvem gider konstant at sidde og bladre bunker af spørgsmål igennem, for at se, om der er yderligere spm?
Det er ikke noget personligt, men der _må_ være grænser  :)
/mvh
Avatar billede roenving Novice
16. april 2004 - 16:47 #10
Hvordan formatterer du xml'en som html ?-)

For hvis du i forvejen har en rutine til det kan du vel i den indbygge et kald til stylesheetet ...
Avatar billede mikoalngelo Nybegynder
16. april 2004 - 17:04 #11
Jeg bruger XSLT, men jeg har lige læst en bog om det, havde aldrig hørt om det før, og den beskrev ikke en situation som denne...
Avatar billede roenving Novice
16. april 2004 - 17:15 #12
Men så må du da i xslt kunne definere en header, som bl.a. definerer et stylesheet ?-)
Avatar billede mikoalngelo Nybegynder
16. april 2004 - 17:31 #13
Ja, men så er jeg nødt til at skrive det hele i XML, og det er ufleksibelt, besværligt og ustabilt, så jeg tror bare, at jeg henter informationerne med JavaScript (har fundet et script).
Jeg lukker nu, så...