Avatar billede xcept Nybegynder
15. april 2004 - 15:36 Der er 11 kommentarer

Upload system / mysql

Jeg har et upload system, og det virker fint. Derefter har jeg lavet dens sende variable om så den også sender url'en til mysql databasen, men nu er problemmet at den laver en ny rækker under tablen "users" istedet for at tilføje information til den user som er logget ind.... altså til hans "felt" i databasen. Hvordan skule dette gøre?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2004 - 15:39 #1
Svært at sige uden noget kode :) ikke?
Avatar billede chries Nybegynder
15. april 2004 - 15:40 #2
lyder som du bruger INSERT istedet for UPDATE
Avatar billede xcept Nybegynder
15. april 2004 - 15:41 #3
hehe ... ja sandt
mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pw);
mysql_select_db($mysql_db);
@mysql_query("insert into users
  (pictures) values ('$til')");

det er koderne .... som jeg bruger
Avatar billede xcept Nybegynder
15. april 2004 - 15:42 #4
hvordan skal koderne være? så?
Avatar billede chries Nybegynder
15. april 2004 - 15:43 #5
UPDATE users SET pictures='$til' WHERE bruger=id
Avatar billede xcept Nybegynder
15. april 2004 - 15:46 #6
mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pw);
mysql_select_db($mysql_db);
@mysql_query("UPDATE users SET pictures='$til' WHERE bruger=id");

sådan??? .. kan du ikke skrive den hele op?
Avatar billede chries Nybegynder
15. april 2004 - 15:48 #7
bruger skiftes ud med det database kolonne du identificer bruger med og id skiftes ud med "ham" der er logget ind.
Avatar billede chries Nybegynder
15. april 2004 - 15:50 #8
f.eks hvis jeg gætter:
@mysql_query("UPDATE users SET pictures='$til' WHERE login='$brugerdererloggetindnavn' LIMIT 1");

LIMIT 1 = bedre performance, da der kun er en bruger der skal opdateres, så det kan man lige så godt fortælle mysql.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2004 - 15:54 #9
LIMIT 1 er kun brugbar hvis flere brugere har samme login. Og det har de vel ikke ;)
Avatar billede chries Nybegynder
15. april 2004 - 15:57 #10
der er vel et unikt login id. Så der er kun en række der skal opdateres, derfor behøver databasen ikke gennem de resterende rækker når den har fundet første match. derfor LIMIT 1 =)
Avatar billede xcept Nybegynder
15. april 2004 - 16:12 #11
er det ikk nok at bruge userid istedet for login='$brugerdererloggetindnavn'