Avatar billede ralph4 Nybegynder
15. april 2004 - 13:17 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

skabelon der henter data fra database

Jeg laver jævnligt et dokument efter samme skabelon, som det er nu der åbner jeg vores kundedatabase, finder kunden kopierer navn, adresse, postnummer, telefonnr. og paster det ind i mit dokument, så skriver jeg undeneden hvad kunden har fået og hvad han skal betale for varen, når jeg så har 5-10-15 "posteringer" i dokumentet, sender jeg det til vores bogholderi, gemmer dokumentet og klargør et nyt tomt dokument. Dette må kunne gøres lettere, kan jeg ikke lave en kommando der når f.eks. kundenummer tastes ind, så hentes navn, adresse osv. dirkete fra databasen og ind i dokumentet
Avatar billede rvm Nybegynder
15. april 2004 - 21:59 #1
Hej Ralf4

Skriv din email adresse, så sender jeg dig et eksempel, hvor jeg henter en kunde ind i et formularfelt i et dokument
Avatar billede ralph4 Nybegynder
15. april 2004 - 22:47 #2
ralph@morso-mink.dk
eller
rwr@post6.tele.dk
helst begge
Avatar billede ralph4 Nybegynder
20. april 2004 - 13:02 #3
svar så får du lidt point, jeg resetter spørgsmålet
Avatar billede rvm Nybegynder
20. april 2004 - 13:43 #4
Et svar :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2004 - 22:19 #5
Hvad skete der lige her? Fik du ikke svar på dit spørgsmål, når rvm kun får halvdelen af pointene? Kunne godt selv tænke mig at se koden.
Avatar billede rvm Nybegynder
24. april 2004 - 09:37 #6
Hej hov-sa

Jeg ved heller ikke lige hvad der skete, men tror at ralph4 heller ville anvende en anden metode en denne. Han har oprettet et nyt spørgsmål, hvor han spørger om brevfletning med kun een modtager, så det er nok den vej han går nu :-)

Her er koden forøvrigt:

Sub HentKunde()

If ActiveDocument.ProtectionType <> wdNoProtection Then
    ActiveDocument.Unprotect
End If

'Indholdet fra formularfeltet
data = ActiveDocument.FormFields("KundeNr").Result

' Finder bruger i brugerdatabaseb*****************************************************
    Sti = ActiveDocument.Path

    Set Db = OpenDatabase(Name:=Sti & "\Brugeroplysninger.mdb")
    Set Rs = Db.OpenRecordset(Name:="bruger")

    For i = 0 To Rs.RecordCount - 1
        If data = Rs.Fields(1).Value Then
            data1 = Rs.Fields(2).Value & " " & Rs.Fields(3).Value
            Exit For
        End If
        Rs.MoveNext
    Next i

    Rs.Close
    Db.Close

' Indsætter initialer i dokumentet***************************************************
    If ActiveDocument.Bookmarks.Exists("initialer") = True Then
        ActiveDocument.Bookmarks("initialer").Select
        Selection.InsertAfter Text:=data
    Else
        MsgBox "Bogmærket initialer mangler"
    End If

' Indsætter underskrift i dokumentet************************
    If ActiveDocument.Bookmarks.Exists("underskrift") = True Then
        ActiveDocument.Bookmarks("underskrift").Select
        Selection.InsertAfter Text:=data1
    Else
        MsgBox "Bogmærket underskrift mangler"
    End If

' Går til bogmærket "start" **************************
    If ActiveDocument.Bookmarks.Exists("start") = True Then
        ActiveDocument.Bookmarks("start").Select
    End If
End Sub