Avatar billede bassekristensen Nybegynder
15. april 2004 - 12:05 Der er 1 løsning

fejl i kode? Nogen der vil kigge på den

jeg er ved at lave et excel skema (kalender) hvor jeg bruger farver til forskellige ting, jeg har fået den til at tælle antal farver men jeg kan ikke få den til at opdatere når der sker ændringer. der er fejl i min makro kode

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Function ColorCount(rRange As Range, rColor As Range) As Double
Dim rCell As Range
Dim dCount As Double
dCount = 0
    Application.Volatile
    For Each rCell In rRange
        If rCell.Interior.ColorIndex = rColor.Interior.ColorIndex Then
            dCount = dCount + 1
        End If
    Next rCell
    ColorCount = dCount
End Function
Avatar billede hiks Nybegynder
15. april 2004 - 12:25 #1
davs igen

du gør som følger, ligger functionen for sig selv og kalder den fra subben worksheet_change, eksempelvis:

Function ColorCount(rRange As Range, rColor As Range) As Double
Dim rCell As Range
Dim dCount As Double
dCount = 0
    Application.Volatile
    For Each rCell In rRange
        If rCell.Interior.ColorIndex = rColor.Interior.ColorIndex Then
            dCount = dCount + 1
        End If
    Next rCell
    ColorCount = dCount
    MsgBox ColorCount
End Function

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Call ColorCount(Range("A1:C200"), Range("A1"))
End Sub

mvh hiks