Avatar billede f2f4 Novice
15. april 2004 - 11:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Program der automatisk kan sende en mail!

Min idé er at man i et givet program skal kunne maile mig uden at koncentrere sig om pop3, smtp og i det hele taget mailopsætning - bare der er netadgang!

I http://www.eksperten.dk/spm/461177 har jeg omtalt nogle problemer vedr. det at sende mails. Jeg fandt ud af at det er lidt svært da der efterhånden ikke findes nogle smtp servere til fri afbenyttelse, pga. spam, serverne kræver at man er logget på nettet via dem.

Men kan jeg mon ikke 'løse problemet' ved at benytte INDY's mail komponent (pga. brugerid og password properties!) og så oprette en konto på www.stmp.com?

Eller findes der andre smtp services ala smtp.com?

Tak for eventuelle svar!

Mvh. Morten
Avatar billede borrisholt Novice
15. april 2004 - 11:26 #1
smtp.tele.dk
Avatar billede thirsteh Nybegynder
15. april 2004 - 11:57 #2
Det er smtp.mail.dk borrisholt.
Avatar billede f2f4 Novice
15. april 2004 - 12:05 #3
!? Den kræver da at du er logget på via TDC!?
Avatar billede borrisholt Novice
15. april 2004 - 12:27 #4
thirsteh>> Jeg bruger den anden.
Jeg arbejder for et firma det laver et Bookingsystem til Hotelbranchen. Når ikke hvis NÅR der sker en fejl i softwaren bliver der logget i Databasen, iøvrigt med linje nummere og callstack. Jeg har skrevet en dims der mailer fejlen hejm. Der bruger jeg enten smtp.tele.dk eller pasmtp.tele.dk

Jens B
Avatar billede f2f4 Novice
15. april 2004 - 12:46 #5
borrisholt >> Prøv lige om det virker hvis ikke de har en TDC internetforbindelse derfra hvor dit software kører. Min påstand er at dette ikke vil virke - du kan ikke benytte smtp.tele.dk hvis ikke du er på nettet via dem! Du vil få en 'authentication failed' eller 'host lookup failde'.
Avatar billede borrisholt Novice
15. april 2004 - 12:47 #6
DET kan godt være .... Det har jeg ikke lige mulighed for at teste .....

Jens B
Avatar billede nop Nybegynder
19. april 2004 - 11:53 #7
det virker med smtp.mail.dk hos min udlejer, hun har ellers et eller andet fygteligt firma noget med pis.... :) (undskyld mig experten for ordvalg)
Avatar billede nop Nybegynder
19. april 2004 - 11:58 #8
thirsteh>> ok jeg har lige checkket og du har ret alligevel.
Avatar billede f2f4 Novice
19. april 2004 - 13:19 #9
thirsteh + nop >>
Jeg har lige prøvet nedenstående og jeg får en 'authentication failed':
NMSMTP.Host := 'smtp.mail.dk';
NMSMTP.port := 25;
NMSMTP.Connect;
NMSMTP.PostMessage.ToAddress.Add('min@mail.dk');
NMSMTP.PostMessage.FromAddress := 'min@mail.dk';
NMSMTP.PostMessage.FromName := 'RederiIndberetning.RederiNavn';
NMSMTP.PostMessage.Body.Add( 'xxx');
NMSMTP.SendMail;
NMSMTP.PostMessage.ToAddress.Clear;
NMSMTP.PostMessage.Body.Clear;
NMSMTP.Disconnect;

.. hvis jeg derimod ændre host til den jeg selv bruger her lokalt virker det fint. Men dette løser jo ikke mit problem/'spørgsmål'!
Avatar billede f2f4 Novice
08. juni 2004 - 11:58 #10
lukket