Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
15. april 2004 - 11:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af mschart

Jeg skal lave en graf over nogle tal. Til det formål  har jeg valgt at benytte mschart. JEg har da også fået grafen frem, men problemet er så vbare at selve grafen ikke starter fra x-aksens begyndelse, men derimod på midten af den første søjle. Er det muligt at få grafen til at starte i x = 0, altså helt ude fra y-aksen ?
Et andet problem jeg har er at der under hver søjle står R1, R2 osv hvordan fjerner man dette?
Er det muligt at lave pile på akserne?
Og er sidste spm: tallene på x-aksen står både til højre og venstre for grafen, er det muligt kun at have tallene til at stå på den venstre side?

/Jesper
Avatar billede martin_moth Mester
15. april 2004 - 11:23 #1
Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
15. april 2004 - 12:37 #2
jeg kan næsten finde det hele. men hvordan ændrer teksten på de labels der står under hver søjle. Der står R1, R2 osv som default, men det ville jeg gerne have ændret
Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
15. april 2004 - 12:38 #3
jeg har prøvet med  MSChart1.RowLabel = "søjle 1"
men det ændrer kun den første
Avatar billede martin_moth Mester
15. april 2004 - 13:18 #4
Rowlabel(index) = ...

Det må stå på msdn - jeg har ingen erfaring med det selv :o(
Avatar billede salok Nybegynder
16. april 2004 - 18:59 #5
Du kan tildele Mschart data på 2 måder.

MSChart1.ChartData = Arr() eller..
set MSChart1.DataSource = Datasource

Hvis du bruger et Array, hvilket jeg tror er tilfældet her..

Arr(i,1) 'label på søjlen
Arr(i,2) 'x - aksen
Arr(i,3) 'y - aksen

mvh salok