Avatar billede bassekristensen Nybegynder
15. april 2004 - 09:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

skal have lidt hjælp til at tælle farvede celler??

jeg skal have talt nogle farvede celler....er der en nem måde at gøre det på... jeg er rimelig meget noob til excel... så det må godt være " skåret ud i pap"
Avatar billede kabbak Professor
15. april 2004 - 09:17 #1
der er en der har lavet denne Funktion engang.

Det første rRange er området den skal tælle på
Den næste rColor er en celle med den farve den skal tælle.

Function ColorCount(rRange As Range, rColor As Range) As Double
Dim rCell As Range
Dim dCount As Double
dCount = 0
    Application.Volatile
    For Each rCell In rRange
        If rCell.Interior.ColorIndex = rColor.Interior.ColorIndex Then
            dCount = dCount + 1
        End If
    Next rCell
    ColorCount = dCount
End Function
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
15. april 2004 - 09:19 #2
okay.... det ligner sådan noget jeg skal bruge, men hvor skal jeg skrive ALT dette.... somsagt jeg er NOOB
Avatar billede kabbak Professor
15. april 2004 - 09:24 #3
Højreklik på en arkfane, vælg vis programkode.

Nu er du i VBA editoren

Vælg indsæt modul

kopier koden derind.

Luk VBA ved øverste højre X

I en celle skriver du

= ColorCount(celeområdet der skal tælles; En celle med farven der skal tælles)

= ColorCount(A2:B25;A1)
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2004 - 09:51 #4
bak har lavet en række funktioner der fungerer med farvede celler.
Du kan finde dem på:
http://tommy.bak.homepage.dk/

Punkt 4: Funktioner, der virker med farvede celler (sum, tæl, tælv mm.)
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
15. april 2004 - 09:55 #5
takker... jeg har fået det til at virke....gider du smide et svar.... bagefter gider du så ikke kigge på det nyeste spørgsmål i excel... jeg har brug for lidt mere hjælp
Avatar billede kabbak Professor
15. april 2004 - 11:34 #6
et svar.