Avatar billede Dan Hansen Juniormester
15. april 2004 - 00:04 Der er 26 kommentarer og
3 løsninger

Windows Messenger logger selv ind

Jeg er ved at være godt træt af min Windows Messenger.

Jeg har lagt MSN Messenger ind, da det er den jeg vil bruge, men da jeg SKAL have Windows Messenger installeret for at kunne bruge denne "Bed om Fjernsupport", kan jeg altså ikke fjerne den.

Det gik også meget godt i ca. 2 dage - Jeg har bedt MSN om ikke automatisk at logge ind - og Windows Messenger forblev også lukket.

Men ak ak - nu er Windows Messenger begyndt at starte og logge på automatisk - og det tilmed SKJULT - dvs. den kommer ikke i processlinien... (kan kun ses i joblisten)

Den står allerede til i selve programmet, til ikke at skulle starte når windows starter og til ikke at må kører i baggrunden.
Det er de indstillinger man kan sætte under - funktioner -> Indstillinger -> Generelt (Husk det er windows messenger vi snakker om og ikke MSN messenger!)

Hvordan får jeg den til at holde op med automatisk at start og logge på - men uden at afinstallere den (og uden at ændre indstillingerne i gpedit.msc)?

PLEASE HJÆLP EN DESPERAT MAND!

ESBWEB
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
15. april 2004 - 00:13 #1
Hvis det er Messenger Servicen du snakker om (Messenger.exe i task-manageren) ska du bare gå ind i control-panel, Admin. Værktøjer, og Services (Min Windows er på Engelsk, sorry) og sætte den til Disabled.

Den kan started ved i Start-kør at skrive "services.msc" Uden "'er
Avatar billede halifax Nybegynder
15. april 2004 - 00:15 #2
Hvorfor kan du ikke bruge "Bed om fjernsupport" i MSN? Punktet er der jo under Handlinger?
Avatar billede dkken Nybegynder
15. april 2004 - 00:16 #3
Har du deaktiveret den i:

Højreklik på denne computer > administer > tjenester og programmer > tjenester > messenger

Højreklik messenger > tryk stop > vælg deaktiver i pulldown og apply > ?
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
15. april 2004 - 00:21 #4
wizaxjb > det prøver jeg lige :D

halifax > Hvis du ikke har Windows messenger og vil bruge "Bed om fjer..." så fortæller den dig, at det kræver windows messenger installeret. Fjernsupporten er en del af Windows Messenger og ikke MSN messenger! Derfor!

dkken > jaaa - hvad kan jeg sige - wizaxjb var lige lidt hurtigere - men som sagt - jeg prøver det lige :D
Avatar billede halifax Nybegynder
15. april 2004 - 00:22 #5
esbweb - Tak for den oplysning. Jeg har helt fjernet Windows Messenger og kan altså ikke benytte "Bed om fjernsupport". Suk - Jeg overlever nok.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
15. april 2004 - 00:22 #6
hmmm gutter - den står allerede til DEAKTIVERET!!!!
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
15. april 2004 - 00:23 #7
halifax > det gør jeg bare ikke - jeg har nogle stykker jeg hjælper med pc rundt om i Danmark - og det er altså kanon med Fjernsupporten til det :D
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
15. april 2004 - 00:32 #8
og gutter - har lige været inde og kigge på det punkt der hedder messenger under Services!! hvis man kigger under beskrivelse af denne, så står der faktisk, at denne IKKE har noget med Windows Messenger at gøre!

Så det var altså ikke løsningen!
Avatar billede halifax Nybegynder
15. april 2004 - 00:33 #9
Et lille forsøg:
Klik start_>Kør skriv control userpasswords2 <Enter>
Klik faneblad Avanceret og klik Administrer Adgangskoder. Her fjerner du Passport.Net.

Det skulle bevirke, at næste gang du starter MSN Mess skal der skrives pass for at logge på.
Forsøget er så om det har fjernet pass i Win Mess, så den ikke kan logge på, men kun MSN Mess kan.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
15. april 2004 - 00:37 #10
tjekker lige...
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
15. april 2004 - 00:47 #11
halifax > desværre... når jeg fjerne den og vil logge på MSN - så er det korrekt at den så spørger om brugernavn og pass - men det er jo i .net delen af windows xp! Når jeg så indtaster disse info - lader være med at vælge "log på automatisk" - så går det også... men så SKAL jeg taste brugernavn og adgangskode hver gang jeg vil ind...

Hvis jeg så bruger taster oplysningerner igen og vælger automatisk logpå, ja så gør Windows messenger det - (selvom det var igennem MSN messenger jeg gjorde det) - det er den eneste måde jeg kan blive fri for at skrive bruger og pass hele tiden... det er altså rigtig rigtig træls!
Avatar billede halifax Nybegynder
15. april 2004 - 00:58 #12
Ja, det er fa....  træls. Har iøvrigt ikke hørt om lign. problem før. Løsningen vil være interessant.

Du har vel ikke harft "rod" i din XP instrallation? For det nærmeste jeg kan komme noget der ligner, er en bekendt som havde XP på een harddisk som C. Fik så en bedre harddisk, satte den til og installewrede XP på den. Satte så den gl. harddisk i som slave og manuelt slettede XP på den (har man hørt lignende!!) Når hunj (ja, det var en kvinde) startede MSN kom fjelmeddelse om at hun allerede var logget på som anden bruger. Fandt ud af det skyldtes Win Mess. Og det havde noget med hendes første XP installation at gøre. Forsvandt først da hele skidtet blev formateret.
Avatar billede halifax Nybegynder
15. april 2004 - 01:04 #13
Har du med msconfig kontrolleret om der under faneblad Start er noget som starter Win Mess automatisk op? Og som måske bør fjernes?
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
15. april 2004 - 01:05 #14
Nej - dette er en helt ny - ren installation af Windows XP Pro...

Jeg har haft samme problem før, men da kunne jeg blokere for Windows messenger via gpedit.msc - men så stoppede den samtidig også for fjernsupporten! :( så hver gang jeg skulle bruge den, skulle jeg ind og aktivere den igen, når jeg så var færdig, skulle jeg ind og deaktivere den igen...

Da jeg så alligevel skulle installere xp igen pga nogle fejl, så troede jeg det løste sig - det gjorde det da også - i få dage... så startede den bare igen...

men det sjove er netop, at den ligger skjult - dvs, man kan ikke se den kører, kun i joblisten... der står den som kørende - og trykker man på genvejen under "alle programmer" - så hopper den også bare lige ind og er allerede logget på!!

MEGET MEGET MYSTISK!
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
15. april 2004 - 01:08 #15
den er ikke på listen i msconfig - desværre!

Den er ved at være svær denne - den stemmer vist overens med max point... :D heh
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
15. april 2004 - 01:14 #16
Nå - men jeg må kigge videre på det i morgen (i dag) for nu skal jeg altså under dynen...

Jeg håber en eller anden kommer med en super løsning på mit problem - eller blot en forklaring på om det kan lade sig gøre det jeg vil!

Måske er det bare sådan!

Nå - men i må alle sove godt.  ZZZZzzz

Hilsen EsbWeb
Avatar billede halifax Nybegynder
15. april 2004 - 01:21 #17
Hva' f....  Er den ikke i listen i msconfig! Den skal da starte op et sted fra.

Har du kikke i reg.databasen. Kør regedit, gå til
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
og evt. Run Services.
Avatar billede popsy Novice
15. april 2004 - 05:49 #18
Hva hedder de proces du kan se i listen helt nøjagtigt? Der findes snavs (spyware) med næsten identisk navn.
Avatar billede halifax Nybegynder
15. april 2004 - 13:40 #19
Et forslag: Brug gratisprogrammet RegCleaner til et tjek af nøgler i registreringsdatabasen, især under StartUp liste
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=559

Endvidere kan du som suppelement til Task listen måske få noget ud af at bruge freewaprogrammet ProcessViewer
"PrcView is a freeware process viewer utility that shows comprehensive information about running processes. This information includes such details as the creation time, version and full path for each DLL used by a selected process, a list of all threads, memory blocks and heaps."
www.prcview.com
Avatar billede knighten Nybegynder
15. april 2004 - 17:05 #20
Hvilket program bruger du til at håndtere e-mail?
Det kan måske være OE der starter messenger op...
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
15. april 2004 - 18:34 #21
Popsy > - den er tjekket for spyware og der ligger ikke nogen jeg ikke kender! Så tvivler på det er spyware.

Halifax > jeg tjekker lige de ting du har foreslået siden jeg gik i seng :D
Avatar billede knighten Nybegynder
18. april 2004 - 12:22 #22
Du kan hente Windows Messenger Disable fra http://www.tweakup.dk/HTML/download/winxp.php

Det er et program der forhindre messenger i at køre, men du kan også tillade kørsel af  messenger igen. Du kan sætte den til at forhindre, når du så skal bruge fjernsupport er det bare at klikke på et ikon så har messenger tilladelse til at køre igen, efter din fjernsupport kan du deaktivere messenger igen og den starter ikke op.

Det kan dog have den effekt at Outlook er noget længere tid om at starte op.
Avatar billede halifax Nybegynder
19. april 2004 - 12:21 #23
If you do not want Windows Messenger to load automatically on Startup, simply delete the following Registry Key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\MSMSGS

Tjaa..  men som du har oplyst, kan du ikke finde noget i registry! Why?? Mystisk.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
19. april 2004 - 18:48 #24
ok - jeg må sige at være på herrens mark - men nå - i dette tilfælde må jeg jo så tage til takke med knightens løsning - så det gør jeg.

KNIGHTEN >> Hvis du vil smide et svar, så får du nogle af pointene...

HALIFAX >> samtidig synes jeg også du lige skal smide et svar - du har været meget ihærdig og fortjener lidt point!
Avatar billede knighten Nybegynder
19. april 2004 - 21:23 #25
Jeg smider et svar og håber det alligevel er en løsning du kan leve med :)
Hvis du bruger Messenger Disable og får problemer med at outlook er lang tid om at starte op så prøv det her:
http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=108
Avatar billede halifax Nybegynder
19. april 2004 - 22:14 #26
Følger dig opfordring. Smider et svar og siger tak!
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
20. april 2004 - 01:12 #27
Knighten >> takker - men det er ikke tilfældet - altså problemet med outlook... men din løsning kan jeg bruge - det er nok det tætteste jeg kommer på en løsning... Så tak - nu ligger den fint på mit skrivebord - lige til at lege med :D

Halifax >> Jamen det var da så lidt - du har jeg virkelig gjort noget for at hjælpe... og at den ikke ligger i run under regedit - ja den kan jeg heller ikke lure! men nå - jeg har fået en acceptabel løsning :D

TAK TIL JER ALLE :D
Avatar billede knighten Nybegynder
20. april 2004 - 15:31 #28
Takker for point :)
Avatar billede nissan Nybegynder
05. juni 2004 - 17:22 #29
Måske i kan bruge dette her.

Hvordan du afinstallerer windows messenger.

Det gøres sådan -
Start med at kopiere nedenstående tekst som der står du skal skrive -
Luk Outlook Express og afslut Windows Messenger nede ved uret -

Start -> Kør -> Skriv:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove    Tryk -> Enter
Mvh Nissan