Avatar billede dollerup Nybegynder
09. februar 2001 - 15:31 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

DNSless forbindelse til Access DB !

Hej folkens
Mit første forsøg på at lave en DNSless forbindelse til en Access DB gik ikke lige som håbet :-/

Jeg har disse linier:

<%
Set Con = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Con.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver(*.mdb)}; DBQ= C:\\Inetpub\\wwwroot\\sites\\myMonitor\\files\\dm99516.mdb\"
%>

men får denne fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl \'80004005\'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] DSN findes ikke, og der er ikke angivet en standarddriver.

/sites/myMonitor/files/open_connection.asp, linje 3

Jeg bruger Personal Web server og Access er på maskinen. Nok forslag ???
Avatar billede dollerup Nybegynder
09. februar 2001 - 15:38 #1
nogen forslag ??? skulle der stå :-/
Avatar billede tpiil Nybegynder
09. februar 2001 - 15:39 #2
du kna ikke køre sådan der!
Avatar billede jette Nybegynder
09. februar 2001 - 15:42 #3
Hmmm - jeg plejer ikke at skrive \"server.\" foran CreateObject.

Virker det hvis du fjerner det ?
Avatar billede tpiil Nybegynder
09. februar 2001 - 15:44 #4
Con.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver(*.mdb)}; DBQ=\" & Server.Mappath(\"files\\dm99516.mdb\")
så skriver du den rigtige sti der prøv det :)
Avatar billede jette Nybegynder
09. februar 2001 - 15:49 #5
Tpill - \"files\\\" skal vel ikke med i dit forslag ?!?
Avatar billede tpiil Nybegynder
09. februar 2001 - 15:50 #6
tjoo hvis han har db\'en der :)
Avatar billede tpiil Nybegynder
09. februar 2001 - 15:50 #7
and my name is tpiil
Avatar billede jette Nybegynder
09. februar 2001 - 15:51 #8
Sorry :-)
Avatar billede dollerup Nybegynder
09. februar 2001 - 15:51 #9
Der sker igen ændring hvis jeg fjerner \"Server\" og der sker heller igen ændring hvis jeg gør som tpill forslår.
Jeg har skrevet direkte af fra en artikel på activeserverpages.dk så det er nok ikke der problemt ligger.
Måske mere i opsætningen af PWS ????
Avatar billede tpiil Nybegynder
09. februar 2001 - 15:52 #10
du skal opsætte det i ODBC i kontrolpanel
Avatar billede jette Nybegynder
09. februar 2001 - 15:53 #11
Hvis du er helt sikker på at din sti er korrekt - så er det heller ikke nødvendigt at bruge tpiil\'s forslag.

Men det kan jo være din driver til Access, der er noget galt med - passer den til din version af Access
Avatar billede dollerup Nybegynder
09. februar 2001 - 15:54 #12
hvilke ændringer skal jeg lave der hvis der er tale om en DNSless forbindelse ??
Avatar billede jette Nybegynder
09. februar 2001 - 15:54 #13
Nej - man skal ikke opsætte en DSN i ODBC\'en - hvis man vil lave en DSNless forbindelse !
Avatar billede tpiil Nybegynder
09. februar 2001 - 15:55 #14
HMM det mener jeg nu!
Avatar billede jette Nybegynder
09. februar 2001 - 15:57 #15
Nope - det er fordelen ved at bruge DSNless forbindelser til Access-databaser - til gengæld skal man udpege den præcise sti til databasen

(Man skal stadig have en korrekt ODBC-driver)
Avatar billede dollerup Nybegynder
09. februar 2001 - 15:57 #16
Der er en Microsoft Access Driver (*.mdb) på maskien hvis jeg kigger i ODBC-datakildeadministratoren.
Avatar billede jette Nybegynder
09. februar 2001 - 15:57 #17
Dollerup - er den til version 97 eller 2000 - hvis ODBC-driveren ikke passer til din version af Access er det stadig et problem
Avatar billede dollerup Nybegynder
09. februar 2001 - 15:59 #18
Jeg bruger en Access version 97 Og har ikke haft 2000 på min comp. Alt er netop geninstalleret.

Der står at det er en version 3.51.102900
Avatar billede jette Nybegynder
09. februar 2001 - 16:04 #19
Jeg plejer at have et mellemrum imellem \"Driver\" og \"(*.mdb)

<%
Set Con = CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Con.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ= C:\\Inetpub\\wwwroot\\sites\\myMonitor\\files\\dm99516.mdb\"
%>
Avatar billede morpheus Nybegynder
09. februar 2001 - 16:13 #20
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\\www\\db\\database.mdb\"
... Kode
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

^--- Det er den almindelige...

DSN less:
Udskift linien:
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\\www\\db\\database.mdb\"

med:
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"database.mdb\")

Det kan da ikke gå galt ?!

*/morpheus/*
Avatar billede dollerup Nybegynder
09. februar 2001 - 16:13 #21
Jeg fandt løsningen på netop min situtaion på netcoders.dk

<%
Set Con = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ= C:\\Inetpub\\wwwroot\\sites\\myMonitor\\files\\dm99516.mdb\"
Con.Open DSN
%>

nu virker det, men tusinde tak Jette at du ville hjælpe :-)
Avatar billede tpiil Nybegynder
09. februar 2001 - 16:14 #22
nå du havde ikke åbnet :)