Avatar billede codemanager Nybegynder
14. april 2004 - 22:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP forhvor virker dette ikke

Hey

nu har jeg siddet med denne kode den sidste time og det virker bare ikke

mysql_query("select lastlogin from bruger where id= $id ") or die (mysql_error());
  $time = date("H:i d-m-Y");
    function online() {
    if ($lastlogin == $time) {
    echo "Online";
    }else{
    echo "$lastlogin";
    }

nogle der kan sige mig hvorfor den ikke vil sammenligne de to tider
Avatar billede e-blog Nybegynder
14. april 2004 - 22:22 #1
Prøv med :

mysql_query("select lastlogin from bruger where id= '$id'") or die (mysql_error());
  $time = date("H:i d-m-Y");
    function online() {
    if ($lastlogin == $time) {
    echo "Online";
    }else{
    echo "$lastlogin";
    }
Avatar billede codemanager Nybegynder
14. april 2004 - 22:24 #2
det hjælp ikke den skriver onlige ligemeget hvad
Avatar billede kimg Nybegynder
14. april 2004 - 22:34 #3
$get_login = mysql_query("select lastlogin from bruger where id= $id ") or die (mysql_error());
  $login = mysql_fetch_array($get_login);
  $time = date("H:i d-m-Y");
    function online() {
    if ($login['lastlogin'] == $time) {
    echo "Online";
    }else{
    echo "$lastlogin";
    }
Avatar billede kimg Nybegynder
14. april 2004 - 22:35 #4
rettelse:

$get_login = mysql_query("select lastlogin from bruger where id= $id ") or die (mysql_error());
  $login = mysql_fetch_array($get_login);
  $time = date("H:i d-m-Y");
    function online() {
    if ($login['lastlogin'] == $time) {
    echo "Online";
    }else{
    echo $login['lastlogin'];
    }
Avatar billede dennismp Nybegynder
14. april 2004 - 22:43 #5
mysql returnere datoer som:
du laver datoer ($time) som

du sammenligner disse som strings og de matcher så ikke.

$res = mysql_query("select lastlogin from bruger where id=$id and date_add(lastlogin, INTERVAL 10 minute) > now()") or die (mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($res);
if( $row )
  print "Online: sidst set " . $row[0];
}
else {
  print "offline";
}

(utestet)
Avatar billede chries Nybegynder
15. april 2004 - 09:40 #6
funktioner kan ikke se variabler uden for dens egen scope. Så du skal give dem med i kaldet.

function online($login, ... ) {
...

online($login, ... )
Avatar billede chries Nybegynder
15. april 2004 - 09:44 #7
http://dk.php.net/manual/en/language.variables.scope.php

<?php
$a = 1; /* global scope */

function Test()
{
  echo $a; /* reference to local scope variable */
}

Test();
?>
Avatar billede chries Nybegynder
15. april 2004 - 09:44 #8
This script will not produce any output because the echo statement refers to a local version of the $a variable, and it has not been assigned a value within this scope. You may notice that this is a little bit different from the C language in that global variables in C are automatically available to functions unless specifically overridden by a local definition. This can cause some problems in that people may inadvertently change a global variable. In PHP global variables must be declared global inside a function if they are going to be used in that function.
Avatar billede codemanager Nybegynder
15. april 2004 - 18:38 #9
dennismp jeg har ikke rigtig få den til noget
chries det fatter jeg ikke dte vilde af kan du hjælpe lidt hvis du gider
Avatar billede codemanager Nybegynder
15. april 2004 - 21:19 #10
lukker