Avatar billede starhand Nybegynder
14. april 2004 - 20:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tænd/sluk knap

Jeg har ledt efter svaret på dette flere steder, men har dog endnu ikke set det.
Jeg har et billede, som fader op når jeg ruller over en knap og slukker igen når den ruller ud.
Jeg vil dog gerne have, at den samtidig fader op når jeg trykker første gang på den og fader ned når jeg trykker anden gang (tredie etc..)
Mit script for roll-on ser således ud og virker - men hvad med det næste tænd/sluk-ting? Den har Instance og identifier "_1"

on (rollOver) {
    _1._alpha = 100;
}
on (rollOut) {
    _1._alpha = 0;
}
Avatar billede mat Nybegynder
14. april 2004 - 20:06 #1
on (release) {
    if ( _1._alpha == 100) _1._alpha = 0;
    else if (_1._alpha == 0) _1._alpha = 100;
}

?
Avatar billede starhand Nybegynder
14. april 2004 - 20:30 #2
Tjaah, faktisk er det ikke sværere...
Dog vil jeg gerne have det til at virke samtidig med at min rollOut/rollOver virker; iøjeblikket går de jo så ind og overruler.
Hvis ikke du har en løsning på dette, så vil jeg lægge billedet ind to gange og give dem en forskellig identifier - men bare hvis du kender en løsning på dette alligevel.
Bortset fra det accepteret svar.
Avatar billede pyroman Nybegynder
14. april 2004 - 20:38 #3
sådan lidt - knappen er valgt, derfor sker der ikke noget når man fører musen over - agtigt?

on(release){
  if(!_1.selected){
    _1._alpha = 100;
    _1.selected = true;
  }else{
    _1._alpha = 0;
    _1.selected = false;
  }
on(rollOver){
  if(!_1.selected) _1._alpha = 100;
}
on(rollOut){
  if(!_1.selected) _1._alpha = 0;
}

???
Avatar billede starhand Nybegynder
14. april 2004 - 20:47 #4
Yes, den i vinkel. Tusind tak!
Avatar billede pyroman Nybegynder
14. april 2004 - 21:46 #5
Så smider jeg et svar :)
Avatar billede starhand Nybegynder
14. april 2004 - 21:47 #6
Finno