Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. april 2004 - 19:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

fast baggrund i alle mainframes

så er i på den igen :)

har denne side: www.danishsouvenir.dk

som i kan se er menu framen til venstre helt sort.

Jeg vil så lave et baggrundsbillede der fader i sort hen mod venstre sådan så man ikke kan se at der er nogen frames.

Dette baggrundsbillede skulle så selvfølgelig indsættes på alle de andre *.htm sider som bliver loadet i mainFrame.

Hvordan får jeg sådan et billede til at fylde height="100%" og width="100%" på hver enkel *.htm side ?

det skal også stå stille selvom man scroller i teksten ... ?

er der en måde hvor man kan lave et stylesheet eller lign. så man ikke skal ind og konfigurerer på hver side ?

På Forhånd Tak
Avatar billede webbygger Nybegynder
15. april 2004 - 08:48 #1
Hej Svenne182!

Er det sådan her http://www.web-byggeren.dk/eksperten/baggrund.htm - du vil have det?
Avatar billede webbygger Nybegynder
15. april 2004 - 09:06 #2
Hvis det er din løsning gør du følgende:
Du laver et billed på f.eks. 200x200 og bruger Gradient tool ( farveforløbsværktøjet ) til at lave fader effekten. Hvis du ikke har mulighed for at selv lave den, kan du hente den på overstående link!
Så laver du et stylesheet ( CSS ) og indsætter dette :

body {
    background-attachment: fixed;
    background-image: url(/eksperten/baggrund.jpg);  HUSK AT ÆNDRE BILLEDET STIEN
    background-repeat: repeat-y;
}

Og derefter sætte du "bare" CSS ind på alle de sider du ønske ( se kildekoden på http://www.web-byggeren.dk/eksperten/Untitled-2.htm )

God fornøjelse ;o)
Avatar billede svenne182 Nybegynder
15. april 2004 - 11:00 #3
ja altså sådan her: http://www.danishsouvenir.dk/UntitledFrameset-5.htm

baggrunden i leftframe er bare sort hvor i den højre frame er et billede ( http://www.danishsouvenir.dk/bg.gif ) men det fylder jo kun 100% i height ... men ikke i width..

Hvordan gør jeg det ?
Avatar billede webbygger Nybegynder
15. april 2004 - 11:15 #4
Avatar billede webbygger Nybegynder
15. april 2004 - 11:20 #5
I højre frame laver du baggrund sort og så ændre du dit skylesheet (CSS) til dette her:

body {
    background-attachment: fixed;
    background-image: url(/eksperten/bg.gif);
    background-repeat: repeat-y;
    background-position: right;

}
Avatar billede svenne182 Nybegynder
15. april 2004 - 12:40 #6
okay... nu har jeg lavet lidt om igen.... men jeg har lavet billedet i 800x20 og så bliver den lagt side om side igen..... altså ikke 100% i width...
Avatar billede webbygger Nybegynder
15. april 2004 - 13:16 #7
HMmm - hvad mener du?
Avatar billede webbygger Nybegynder
15. april 2004 - 13:26 #8
Hvis du kun skal ha den foroven skal du bruge dette her i CSS :body {
    background-attachment: fixed;
    background-image: url(/eksperten/bg.gif);
    background-repeat: no-repeat;
    background-position: left;

}
Avatar billede webbygger Nybegynder
15. april 2004 - 13:39 #9
Aaaa.. nu tro jeg hvad du mener - Når du har lavet et billed som det sidst med fader effekt skal det være så bredt at det passer til alle opløsninger, så prøv at lave det i 1200x20. Du kan jo ikke strække billedet og du kan ikke gentag det for så kommer det fader stykke uden på det andet!
Avatar billede svenne182 Nybegynder
16. april 2004 - 14:57 #10
Hehe... har lavet et billede på 2000x10 nu.. så den er fjong :)

tak for tippet