Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. april 2004 - 13:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

baggrund til webside

Jeg har denne side www.danishsouvenir.dk

indtil videre har jeg lavet dette billede
http://www.danishsouvenir.dk/billeder/bg.gif

som jeg vil bruge som baggrund...

problemet er bare at jeg har en masse frames osv. så jeg ved ikke helt hvordan jeg gør dette....

men lad os sige at jeg laver/finder et andet billede som jeg vil bruge som baggrund i alle frames. Hvordan gør jeg så ?? ... som i kan se har ikke brugt baggrund på siden indtil videre, så jeg har ingen anelse om hvordan det skal gøres.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
14. april 2004 - 14:25 #1
Et typisk frame vil se sådan ud:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
</head>

<frameset cols="80,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
  <frame src="UntitledFrame-2.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize >
  <frame src="Untitled-1.htm" name="mainFrame">
</frameset>
<noframes><body>
</body></noframes>
</html>

I det er der to filer UntitledFrame-2.htm og Untitled-1.htm, som udgør indholdet af din side. Det er disse sider som du skal åbne hver for sig og indsætte et baggrundsbilled. Det gøres vi CTRL + J.

I den forbindelse er det vigtigt at du sætte margen til 0 i begge filer.

:-) karsten_larsen
Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. april 2004 - 14:35 #2
ved godt hvordan man laver frames :)

men det vil jo tage længere tid hvis den skal loade baggrunden igen når man åbner en ny frame (side) ... hvis der kunne være en fast "skabelon" som vil blive brugt på alle sider ?
Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. april 2004 - 17:01 #3
prøv og se siden nu... jeg har lavet et billeder og brugt denne guide: http://www.eyesondesign.net/pshop/slicing/images.htm

men hvis billederne ikke er store nok til at fylde frames'ne ud, bliver lagt side om side... kan man ikke lave noget med height="100%" width="100%" eller sådan noget, så dette ikke sker ??

se siden her: www.danishsouvenir.dk
Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. april 2004 - 18:35 #4
fandt selv ud af det
Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. april 2004 - 18:36 #5
ups
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
14. april 2004 - 20:40 #6
Så hvad var svaret?