Avatar billede s_pede Nybegynder
14. april 2004 - 11:44 Der er 9 kommentarer

XML læse i ASP

Jeg er nok bare dum, men jeg har en xml-fil:

http://10.10.10.10:471/FMPro?-db=MinDB.fp5&-format=-dso_xml&-findall

XML-filen indholder felterne:

User, MemFirm

Og jeg vil gerne have min ASP-fil til at skrive disse felter ud.. Men hvordan?
Avatar billede s_pede Nybegynder
14. april 2004 - 11:45 #1
Jeg skal bruge dem til senere brug. Det vil sige disse skal ikke kun skrives ud, men
UserVariable = User (fra XML)
Avatar billede montago Praktikant
14. april 2004 - 12:37 #2
du skal blot læse din XLM fil som et TextStream object...

og bruge inStr til at søge efter de ting du vil have ud...

kig evt på http://www.eksperten.dk/spm/488387 hvor jeg lavede noget lign.
Avatar billede s_pede Nybegynder
14. april 2004 - 13:10 #3
OK.. Men måden er ikke særlige hurtigt hvis man antager jeg har 100.000 poster i min XML
Avatar billede montago Praktikant
14. april 2004 - 13:33 #4
shiit... hmm nææ... men det kan lade sig gøre...

100.000... tjoo det skulle da ikke tag mere end max et minut... og det skal vel kun gøres en gang
Avatar billede s_pede Nybegynder
14. april 2004 - 14:11 #5
Ja, men det er de færreste bruger, som gider at vente 1 minut på login
Avatar billede montago Praktikant
14. april 2004 - 14:37 #6
nejda... men du kan jo lave et script som løber hele molivitten igennem og gemmer data i en database i stedet for xml...

sådan at det kun er dig der venter 1 minut
Avatar billede montago Praktikant
14. april 2004 - 14:43 #7
eller lægge data i en txt fil (eller xml) hvor hver linie holder
1:(User, MemFirm)
2:(User, MemFirm)
/.../
100.000:(User, MemFirm)

det tager ca. 1,16 sek at løbe 10.000 linier igennem... så det tager vel 10-12 sekunder for 100.000 linier... måske 25sekunder hvis der er forudgående beregninger

jeg har nemlig selv et script som tumler med en txt fil på 10.000 linier
Avatar billede nute Nybegynder
14. april 2004 - 14:52 #8
s_pede >> har du msxml installeret på din server ? hvis du har, så kan du bruge denne parser til at navigere rundt i dit xml dokument. Det er en rimelig dårlig løsning at skulle parse din xml som text ... så kan du vel så gerne lade være med at bruge xml

/nute
Avatar billede s_pede Nybegynder
14. april 2004 - 15:18 #9
Ja, jeg har msxml installeret.. Og korrekt, jeg vil helst undgå at bruge XML overhovedt, da jeg nu endelig er blevet "indforstået" med ASP.. Men min DB, kan kunne lave et XML-output (Altså hvis det også skal gå lidt hurtigt)