Avatar billede winston-smith Nybegynder
14. april 2004 - 11:19 Der er 1 kommentar

Glemmer cookies efter reinstallation

Min computer (Mac, OSX-10.2) crashede så jeg blev nød til at geninstallere alt fra bunden. Men efter at have installeret først OS-X, så PHP og så mySQL, er de PHP sider jeg arbejdede med pludselig begyndt at opføre sig lidt underligt. Først bliver PHP sider jeg viderefører til ved hjælp af ”header” (e.g. header(’Location: index.php’); ): vist som almindelige text-filer, altså PHP’en bliver ikke parset. Dernæst syntes cookies ikke længere at fungere som før. Cookies bliver registreret ok med session_register, men ligsåsnart jeg prøver at hente værdien tilbage jeg indsatte i småkagen returnere den null.

e.g.
1) define(’COOKIE’, ’test’);
2) session_register(COOKIE);
3) ${COOKIE} = 42;

Ved næste refresh viser is_registered true, men ${COOKIE]} er ikke sat – det var den før reinstall.

Både PHP og Apache (og mySQL) er installeret i nye versioner. Måske har, i hvert fald første problem, noget med httpd.conf filen at gøre. Den fik jeg ikke taget backup af og jeg roder lidt hjælpeløst rundt i den.

Tak
/Rune
Avatar billede winston-smith Nybegynder
15. april 2004 - 09:06 #1
Ok, Jeg har fundet problemet. Lukker...