Avatar billede mallemukken Nybegynder
14. april 2004 - 09:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Directory i Concorde under XP

Hej,, jeg har det problem, at efter jeg har opdateret til XP
kan jeg ikke benytte funktionen Directory til at slette en fil,
programmet går simpelthen ned. Det samme sker hvis jeg ønsker at kopiere en fil.

Jeg har Concorde 3.1
Avatar billede larsfc Nybegynder
14. april 2004 - 16:32 #1
Hej
Jeg er selv sluppet for en del kompabilitetsproblemer ved at oprette en ny genvej til .exe filen, og derefter gå ind under egenskaber for den nye genvej og på fanebladet "Kompabilitet" angive at XP skal simulerer WIN 95 eller what ever...
Det er kun et bud men har som sagt hjulpet mig selv flere gange.
/Lars
Avatar billede larsfc Nybegynder
14. april 2004 - 16:33 #2
- Du skal så selfølgelig bruge denne nye genvej når du starter programmet fremover.
Avatar billede dma Nybegynder
14. april 2004 - 20:16 #3
Skriv lige præcis den kommando du bruger...!
Avatar billede mallemukken Nybegynder
15. april 2004 - 09:17 #4
tak for jeres indlæg....
larsfc: Jeg har prøvet det, og det ændre ingenting
dma: Jeg bruger et kodestykker til at slette en fil, der ser ud som følger:
if Directory("",Filnavn,"",7,0,1) then
  SET Directory("Filer..:",Filnavn,"",1,0,1)
endif

Det skal tilføjes at programmet går ned i både Consol og Windows versionen
Avatar billede dma Nybegynder
15. april 2004 - 17:37 #5
Prøv lige med macroerne (de er standard i både C5 og XAL)

IF #FileExists("Filnavn") THEN
  #FileDelete("Filnavn")
ENDIF

Mere konkret, så tror jeg det er fordi du anvender Warning level 1 eller Ledetekst i Directory kommandoen.

Jeg bruger altid disse macroer og har aldrig haft problemer med dem.

Alternativt: Kan det være at brugeren ikke har rettigheder på drevet til at slette filer??? Prøv at logge ind som administrator og køre kørslen igen - hvis det virker, er det et rettighedsproblem!
Avatar billede mallemukken Nybegynder
16. april 2004 - 08:21 #6
Tak for indlægget dma. Det var desværre ikke løsningen, men det gav mig en hint om
hvor jeg ellers kunne kigge. Det bibliotek der hvori der skal slettets en fil består af 150.000 filer, og det kan XP slet ikke håndtere. (Ringe ikke?).
Jeg vil gerne give dig en slat point for den gode indsats, jeg skal lige finde ud af hvordan !
Avatar billede mallemukken Nybegynder
16. april 2004 - 08:21 #7
sådan,,, så er det i orden
Avatar billede dma Nybegynder
16. april 2004 - 08:28 #8
Du har da ikke fået givet point ??!

Jeg ved ikke om det er "ringe" - 150.000 filer i samme bibliotek er faktisk ret mange - jeg er ikke stødt på det før... og det er XAL nok heller ikke ;-)