Avatar billede Slettet bruger
14. april 2004 - 09:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til {flushleft} kommando

Jeg har en brugervejledning, hvor jeg har en masse overskrifter, der skal venstrestilles. Til det bruger jeg flushleft.

F.eks:

\begin{flushleft}
\section{Opgradering af BIOS}
\end{flushleft}

MEN det virker på ca. 100 af mine overskrifter, mens jeg får en fejl på ca. 3 af dem. En af dem er i ovenstående tilfælde, hvor Latex melder om en missing item på linje 3, hvilket jeg jo ikke lige kan forstå.

Nogen, der har et bud på hvad der er galt?

Eller findes der en anden måde at venstrestille på?
Avatar billede ljm21 Praktikant
14. april 2004 - 09:46 #1
Venstrestille??? Mener du ikke højrestille?

Venstrestilling er da der de står normalt. Du kan evt. poste et din preamble.

Lars
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2004 - 09:49 #2
Problemet er at når jeg ikke bruger flushleft, står ovennævnte overskrift således:

|Opgradering    af    BIOS|

Det fylder altså hele kolonnen ud. |-strengerne marker kolonnebredden.

Jeg skal selvfølgelig have det til at stå ordenligt, nemlig således:

|Opgradering af BIOS        |
Avatar billede ljm21 Praktikant
14. april 2004 - 10:05 #3
Kan du ikke prøve at smide din preamble herind, for der er et eller andet der er mærkeligt. Standard Latex opførsel er præcis som du gerne vil have det til at være...

Lars
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2004 - 10:44 #4
\documentclass[10pt,twocolumn,a4paper,oneside]{report}

%¤¤¤¤[hent pakker]¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
\usepackage[danish]{babel}
\usepackage[ansinew]{inputenc}
\usepackage[dvips]{graphicx}
\usepackage{epsfig}
\usepackage{pifont}
\usepackage{latexsym}
\usepackage{marvosym}
\usepackage[margin=2cm,columnsep=0.5cm]{geometry}
\usepackage{here}
\usepackage{verbatim}
%¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

\begin{document}

%¤¤¤¤[Forside]¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
\begin{titlepage}
\title{\textsf{\textbf{bla bla bla}}}
\end{titlepage}
\author{\textsf{bla bla bla}}
\date{}
\maketitle
%¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

\pagestyle{plain}

\frenchspacing

\tableofcontents
Avatar billede el_serpiente Nybegynder
14. april 2004 - 11:16 #5
Er det ikke \frenchspacing der laver rod?
Avatar billede ljm21 Praktikant
14. april 2004 - 11:22 #6
Jeg tror ogås det er \frenchspacing.

Ifølge:
http://www.astro.ku.dk/help/LaTeX/frenchsp.html
Sørger den for at der ikke bliver indsat mellemrum i enden af korte linier...

Lars
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2004 - 11:45 #7
Hvad mener I at det laver rod i?

Min flushleft kommando eller at overskriften bliver strukket ud?
Avatar billede ljm21 Praktikant
14. april 2004 - 11:52 #8
Det er sandsynligvis den der har æren for at overskriften bliver trukket ud.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2004 - 11:59 #9
Det fungerer stadig ikke, selvom jeg ikke bruger frenchspacing. Heller ikke hvis jeg bruger nonfrenchspacing.

Andre forslag?
Avatar billede el_serpiente Nybegynder
14. april 2004 - 12:02 #10
prøv at skrive:
\section{Opgradering af BIOS\@}
Jeg ved ikke om det hjælper med det er da et forsøg
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2004 - 12:22 #11
Fungerer heller ikke. Virker sådan set fint nok med flushleft. Bare mærkeligt at jeg får en fejl ved ca. 4 ud af 100 jeg har lavet.
Avatar billede el_serpiente Nybegynder
14. april 2004 - 12:30 #12
Ideen var at der måtte være et systen i dem du får fejl i. Så de enten ender med punktum eller med storebokstaver eller omvendt. Så LaTeX ikke kan finde ud af hvor lang texten boxen skal være. hmm. kan du ikke snyde og putte det ind i en box med fast længde så det ikke kan strækes.

Der er vist ikke meget hjælp at hente fra mig :(
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2011 - 13:03 #13
Ingen løsning. Lukker tråden.