Avatar billede charlesdalton Nybegynder
13. april 2004 - 21:43 Der er 1 løsning

"Push" installation af printer på XP klienter

Hordan installere jeg printer på klienter via OU's og group policy scripts?

Please keep it simple! (KISS Keep It Simple Stupid)
Avatar billede charlesdalton Nybegynder
15. april 2004 - 23:23 #1
Jeg fandt følgene svar i en anden thread!!

Det smarteste er at installere dine printere på en printserver (ikke din terminal server)
Sæt printerne op som netværksprintere, tildel sharenavn mm.
Opret en group policy på den OU der indholder de brugere der skal have printeren /user configuration/windows settings/scripts logon/logoff, lav et .vbs scripts (tilpas nedenstående) der tildeler printere til brugerne ved logon. Nedenstående viser installation af to printere.

'script start
'printerscript.vbs

' Installerer HP LaserJet 1200
Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network")
PrinterPath = "\\Server\sharenavn"
PrinterDriver = "HP LaserJet 1200 Series PCL 6"
WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection PrinterPath, PrinterDriver

'Installerer Canon GP 300-405 Kopimaskine.
Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network")
PrinterPath = "\\Server\sharenavn"
PrinterDriver = "Canon GP300-405 PCL"
WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection PrinterPath, PrinterDriver

'script slut
På denne måde kan du på OU niveau styre hvilke brugere der får bestemte printere, uden du behøver logge på deres session.

Hvis du ønsker at tildele dine brugere bestemte printerindstillinger, så vælg properties på printeren, vælg advanced fanebladet, vælg printing defaults og sæt papir bakker og andre instillinger herunder. Dine brugere vil så få disse indstillinger tildelt.