Avatar billede trer Nybegynder
13. april 2004 - 19:17 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Valg af digital kamera?

Hej

Hvilke digitalkameraer kan anbefales i prisområdet 2000 - 3000 kr - vil helst have at nedenstående er opfyldt:

* Bruger standard genopladelige batterier (fx AAA eller AA)
* Bruger standard flashram (CF, SM o.l) ikke proporitær.
* Har en ok flash
* Har en rimelig god optik (ingen eller lav kromatisk forvrænging)
* Er lysstærke så indendørsbilleder ikke bliver kornede etc.
* Har min. 3 megapixel og min. 3 x optisk zoom
* Har rimelig hastighed fra tryk på udløser til billede faktisk tages.

Jeg vil meget gerne høre personlige erfaringer og sammenligninger.
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
13. april 2004 - 19:29 #1
Nu passer det ik med det du vil ha, med fx bat.. Men Et super godt kamera jeg selv har og vil anbefale er canon ixus 500 Det er Kanon godt super billeder du får frem.. det er dog dyrere end den pris 3800

her er en test af den..

http://www.digitalmagasinet.dk/showtest.asp?ID=12
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
13. april 2004 - 19:30 #2
Sorry jeg mente ixus 400.. og den koster da mindre nu..

3100 kr

http://www.digitalmagasinet.dk/showcam.asp?ID=28
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
13. april 2004 - 19:32 #3
Men der er et her... måske vil du være interesseret

http://www.digitalmagasinet.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54
Avatar billede trer Nybegynder
13. april 2004 - 20:15 #4
Har lige siddet og læst lidt - det lyder ret interessant.

Men jeg er faldet over, at det kræver en twain-driver installeret på Win2K og tidligere for at man kan overføre billeder?!?  Først fra WinXP er det direkte understøttet... Ved du noget om den del?

(Kameraet er til min 70-årige mor - så det skal være meget nemt :-)
Avatar billede spe Nybegynder
13. april 2004 - 22:23 #5
Jeg har for nyelig købt et HP Photosmart 935 med 5,3 MP. Det har 3 gange optisk zoom, som virker godt (og 7 gange digitalzoom som dog ikke skal anbefales at bruge). Jeg købte samtidig et SanDisk-kort på 128 MB. Det kort der følger med kameraret er på 32MB.
Jeg tager foto med alle indstillinger til bedst mulig kvalitet. Det betyder at jeg på kortet på 128 MB kan tage ca. 47 foto ad gangen, på det oprindelige kort ca. 7.
Jeg har taget både udendørs og indendørs foto med absolut tilfredstillende resultat.
Da jeg havde bestilt det fik jeg frarådet at købe et HP-kamera så jeg var noget spændt på om det var ok og må sige at jeg er positiv overrasket.

M.h.t hastigheden så er den OK. Og kameraret har mulighed for at du kan tage billeder med fast indstilling så det ikke skal bruge tid på dette hvis du gerne vil tage billeder hurtigt efter hinanden.
Det billigste jeg har set kameraret til fornyelig er hos www.computerstore.dk.
Føtex har så vidt jeg ved "lillebroderen" Photosmart 735 på tilbud i denne uge, det er på 3 MP.
Avatar billede jnoval Nybegynder
13. april 2004 - 22:31 #6
Jeg har lige købet et Canon A80. Det kan jeg varmt anbefale. 3Mpixel, bruger alm. AA genopladelige bat og CF-kort. Det følger et 32Mb CF kort med. Kan stilles til iso 400 og kan dermed tage billeder indendørs uden blitz, men så kan billederne godt blive lidt kornet, hvilket jeg ikke tror man kan undgå.
Du kan købe det billigt i tyskland hos: www.computeruniverse.net til ca 2600,- incl forsendelse.
Canon har altid lavet gode kameraer og dette er ingen undtagelse.
Avatar billede trer Nybegynder
14. april 2004 - 20:17 #7
Hej Alle

Tak for input - jeg har nu lidt modeller at kigge efter.

Mvh
Troels